Pandemi, yenileme yatırımlarını artırdı

Pandemiyle birlikte evde geçen zamanın artması, yenileme yatırımlarını yüzde 34'ten yüzde 50'ye yükseltti. Yenileme harcamaları 70 milyar TL’den 112,5 milyar TL’ye çıktı.
Pandemi, yenileme yatırımlarını artırdı

Pandemiyle birlikte evde geçen zamanın artması, yenileme yatırımlarını yüzde 34’ten yüzde 50’ye yükseltti. Yenileme harcamaları 70 milyar TL’den 112,5 milyar TL’ye çıktı.

Uzun süre hepimizi eve bağlayan pandemi süreci, hayatımıza pek çok yenilik getirdi. Bu dönemin öne çıkan farklılıkları arasında artan hijyen talebi, evden veya uzaktan çalışma sistemi ile enerji tasarrufu ilk akla gelenler oldu. Mekânlarda kalıcı hijyen sağlamanın yollarını arayan tüketiciler, hijyenik yapı ürünlerine talebi artırdı. Evden çalışma sistemi ve sokağa çıkamamak ise evlerimize farklı bir gözle bakmamıza; “eve dönmemize” yol açtı. Önceden pek üzerinde durmadığımız tam kapanmayan oda kapıları, sıvası çatlamış, boya zamanı gelmiş duvarlar, çatlayan seramikler, fazla su harcayan klozetler ve artan su ve enerji tüketimi, yenileme arayışına hız kazandırdı. Bunun sonucunda daha hijyenik, az su tüketen yapı malzemelerine yöneldik ve evlerimizi kapsamlı bir şekilde tadilattan geçirmeye başladık. Dışarı çıkamadığımız için harcamadığımız bütçenin bir kısmını, evimize yatırım amaçlı kullandık. Bu nedenle elektrik, su, kombi tesisatları vb. kapsamlı işler de pandemide çoğaldı. Böylelikle inşaat sektörü, uzun zamandır hiç olmadığı kadar yenileme ağırlıklı bir dönem geçirdi.

YENİLEME PAZARI, İNŞAATIN ÖNEMLİ BİR PARÇASI

İnşaat sektöründe iki pazar bulunuyor; yeni inşaat pazarı ve yenileme (renovasoyon) pazarı. Yeni inşaat pazarı, nüfus artışı ve kentleşmeyle birlikte artan yeni konut ihtiyacına yanıt vermek amacıyla faaliyet gösteriyor. Yenileme pazarı ise mevcut yapı stokunun yenilenmesine ve güçlendirilmesine dönük inşaat faaliyetlerini kapsıyor.

Son 10-15 yılda konut üretiminin artması, tüketiciyi yenileme yatırıma girmek yerine yeni konut almaya yöneltmişti. Aynı zamanda kentsel dönüşümün başlaması da pek çok haneyi eve yatırım yapmaktan alıkoyuyordu. Bu nedenle yenileme pazarının toplam inşaat sektörü içindeki oranı yüzde 30-38 civarında seyrediyordu. Ancak pandemiyle birlikte, 2019’da yüzde 34 olan bu oran hızla yüzde 50’ye çıktı ve inşaat sektörü 2020 yılında hiçbir dönemde olmadığı kadar yenileme ağırlıklı bir süreç geçirdi. Fiili yenileme harcamaları 70 milyar TL’den 112,5 milyar TL’ye yükseldi.

İnşaat sektörü genelinde yüzde 50 olan yenileme oranı, bazı sektörlerde daha da yükseldi. Örneğin boya sektöründe bu oran yüzde 70’in üzerine çıktı. Yalıtım, çatı kaplamaları, kapı ve pencereler, seramik kaplama ve seramik sağlık gereçleri sektörleri de yenilemeden yüksek pay aldı. Sadece yaşadığımız evlerde değil, yazlık evler, hastaneler, eğitim kurumları, kamu kurumları, alışveriş merkezleri, ofisler ve turizm tesislerinde de hijyen ve havalandırmaya dönük yenileme yatırımları yapıldı.

YENİLEME YATIRIMLARI 2021’DE DE SÜRÜYOR

Türkiye İMSAD verileri yenileme yatırımlarının 2021 yılında da devam ettiğini gösteriyor. 2020 yılında pandemiye rağmen yüzde 9,1 büyüyen, 282,5 milyon ton üretim ve 21,6 milyar dolar ihracat yapan inşaat malzeme sektörü, 2021 yılında da yüzde 20’ye yakın büyümeyi hedefliyor. Süreci değerlendiren sektör temsilcileri, büyümenin yaklaşık yarısının yenileme yatırımlarıyla gerçekleşeceğine işaret ediyor.

Türkiye İMSAD Başkanı Tayfun Küçükoğlu:
YENİLEME PAZARINDA CANLILIK SÜRECEK

2020 yılında inşaat malzemeleri pazarının büyüklüğünün 408 milyar TL olduğunu ve bunun yüzde 55’ini yenilemeye konu inşaat malzemelerinin oluşturduğunu belirten Türkiye İMSAD Başkanı Tayfun Küçükoğlu, böylelikle 2020 yılı için yenilemeye konu inşaat malzemeleri pazarının 225 milyar TL’yi bulduğunu aktardı. İnşaat sektörünün 2020 yılında hiçbir dönemde olmadığı kadar renovasyon ağırlıklı bir süreç geçirdiğinin altını çizen Küçükoğlu, pandemi koşullarının kalıcı hâle gelmesi nedeniyle yenileme pazarının 2021 yılında ve izleyen yıllarda daha hızlı büyüyeceğini kaydetti. “Mevcut inşaat stokumuzun ortalama yaşı 15 yıl üstü. Bu durum bilinçli yenilemeye olan yüksek ihtiyaca işaret ediyor” diyen Küçükoğlu ile yenileme yatırımlarını artıran unsurları konuştuk.

Pandemi koşullarına rağmen üretim devam ediyor. İnşaat malzemeleri sanayi üretimi artışını sürdürüyor. Bu gelişimi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türk inşaat malzemesi sanayisi, pandemi döneminde gösterdiği yüksek performans ile daha da öne çıktı. Bu süreçte talebin arttığı ürünleri karşılamadaki yüksek performansımız, gelecekte sanayimiz adına cesaretimizi ve hedeflerimizi büyütecek güce sahip olduğumuzu gösterdi. 2020 yılında inşaat malzemeleri sanayi üretimimiz yüzde 9,1 büyüdü. Süreçte üç temel unsur esas alındı. Bunlardan ilki, çalışanlarımızın, bayilerimizin ve çevremizin sağlığını korumak iken, ikinci unsur rekabetçi gücümüzü korumak, üçüncü unsur ise pandemi ile ülkemizin artan öneminden güç almak oldu. Pandemi sürecinde ciddi bir testten geçen sektörümüzün odaklandığı alanların başında ihracat geldi. İnşaat malzemeleri sanayisinde özellikle satış kanallarını çeşitlendiren firmalar, kapanan ve açılan pazarları hızlı ve etkin bir şekilde yönetti.

2020 yılında pandemiye rağmen üretimini artırarak 282,5 milyon ton üretim yapan inşaat malzemeleri sanayisi, ülkemizde otomotiv, tekstil ve hazır giyimden sonra en yüksek ihracat yapan üçüncü sektör konumunda yer alıyor. Türkiye’nin toplam ihracatının miktar olarak neredeyse üçte birini, inşaat malzemeleri sanayisi gerçekleştiriyor.

YENİ BİR REKOR

Hatta 2020 yılında sektörümüz miktar bazında tüm zamanların en yüksek yıllık ihracatını gerçekleştirerek yeni bir rekora imza attı. 2020 yılında inşaat malzemeleri ihracatı miktar olarak yüzde 16,2 artarak 59,96 milyon tona yükseldi. 2020 ihracatı değer olarak 21,16 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. 2021 yılı Haziran ayı verilerine baktığımızda ise 2,89 milyar dolar seviyesine ulaşan inşaat malzemeleri ihracatı ile endeksin ölçülmeye başlandığı 2013 yılı Ağustos ayından bu yana en yüksek aylık ihracatı gerçekleşti.

İnşaat malzemeleri ortalama ihracat birim fiyatlarının da önemli ölçüde yükseldiği Haziran ayı itibarıyla, yıllık (son 12 aylık) inşaat malzemeleri ihracatı değer olarak 25,86 milyar dolar ile tarihin en yüksek seviyesine çıktı. Aynı ay ortalama yıllık ihracat birim fiyatı ise geçen yılın Haziran ayına göre yüzde 48,5 artarak 0,49 dolar/kg oldu.

2021’İN İKİNCİ ÇEYREĞİNDE ÜRETİM YÜZDE 47 ARTTI

2021’in ilk çeyreğinde inşaat malzemeleri sanayi üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17 büyüme gösterdi. Geçen yılın ilk çeyreğinde de sanayi üretiminin yüzde 8 arttığı dikkate alındığında bu yılın ilk çeyreğindeki yüzde 17 büyüme oldukça önemli bir gösterge oldu.2021 yılının ikinci çeyreğinde ise sanayi üretiminde artışlar çok daha yüksek gerçekleşti. İnşaat malzemeleri sanayi üretimi geçen yılın aynı dönemlerine göre Nisan ayında yüzde 67,2, Mayıs ayında yüzde 47,3 ve Haziran ayında ise yüzde 26,5 arttı.

Geçen yılın ikinci çeyreğinde inşaat malzemeleri sanayi üretimi yüzde 8 daralmışken bu yılın ikinci çeyreğinde yüzde 47 üretim artışı gerçekleşti. Bir başka deyişle geçen yılın üretim kaybının çok üzerinde bir üretim artışı sağlandı. İç ve dış pazarda yaşanan yüksek talep, üretimde de yüksek artışlar getirdi.

SEKTÖR 2021’İ BÜYÜME İLE KAPATACAK

2020 yılı üçüncü çeyreğinde yüzde 17,1, son çeyreğinde yüzde 19, 2021 yılının ilk çeyreğinde ise yüzde 17 büyüyen inşaat malzemeleri sanayisi, son üç çeyrek dönemdir sanayinin ortalamasının üzerinde büyüme gösterdi. 2020 yılında salgın nedeniyle meydana gelen sert üretim düşüşü sonrası inşaat malzemeleri sanayisinde, üst üste yüksek bir üretim artışı dönemi yaşandı. Dış talebin yıl sonuna kadar sürmesi, iç talebin de daha çok katkı vermesi hâlinde, inşaat malzemeleri sanayisinin 2021 yılını yüzde 20’ye yakın büyüme ile kapatacağına inanıyoruz.

YURT İÇİ TÜKETİM 225,2 MİLYON TON

İnşaat malzemeleri sanayisinde yurt içi tüketim 2020 yılında 225,2 milyon ton olarak gerçekleşti. İnşaat malzemeleri tüketim için Türkiye’nin hemen her bölgesinde yoğun bir taşımacılık ve lojistik faaliyeti oluşturuyor. Tüketimde hem yeni inşaat hem de yenileme pazarı taşımacılığı yapılıyor.

Pandemi döneminde yenileme pazarında ne oranda artış oldu? Önceki dönemle kıyaslar mısınız?

İnşaat sektörü 2020 yılında hiçbir dönemde olmadığı kadar renovasyon (yenileme) ağırlıklı bir süreç geçirdi. İç talep, inşaat sektörüne verilen destekler ve canlanan yenileme pazarı ile sektör büyüme gösterdi. 2020 yılında fiili yenileme payı yüzde 50’ye yükseldi. Fiili yenileme harcamaları da 112,5 milyar TL olarak gerçekleşti. Tüm bu gelişmelere bağlı olarak 2020 yılında fiili yenileme payı bir önceki yıla göre yüzde 34’ten yüzde 50’ye yükseldi. Fiili yenileme harcamaları da 70 milyar TL’den 112,5 milyar TL’ye çıktı. Bu pay hesaplanırken toplam inşaat harcamaları verisi kullanılıyor. Ancak bazı alt sektörlerde yenileme pazarının payı o sektör içinde çok daha yüksek olabiliyor.

Pandemi etkisiyle hane halkı bütçesinden ayrılan bazı harcama kalemleri kısıtlamalar dolayısıyla yapılamadı. Bu süreçte, yıllardır yapılmayan, kentsel dönüşümün etkisiyle ertelenen yenileme pazarında, yılın ikinci çeyreğinde başlayan düşük faizlerin de etkisiyle, muazzam bir gelişme oldu.

Ne tür binaların yenilemesinde artış görüyorsunuz? Evin hangi bölümleri yenileniyor?

Salgın nedeniyle hane halkının zamanının önemli bir bölümünü evlerinde geçirmeye başlaması, evlerde önemli yenileme ve iyileştirme ihtiyaçlarını ortaya çıkardı. Bunlar dört ana grupta karşılandı: Yapılarda ortak kullanılan ısıtma, elektrik, güvenlik ve su tesisatları yenilendi ve güçlendirildi. Ayrıca evde geçirilen zaman enerji maliyetleri konusunda da hassasiyet yarattı ve mantolama, yalıtım gibi enerji verimliliği yenilemesi çalışmaları önceki yıllara göre arttı. Çatı kaplama alanlarında da yoğun yenilemeler yapıldı. Evde geçirilen zamanın artmasıyla boya, kapı ve pencere, banyo ve mutfak donanımları gibi alanlarda önemli bir yenileme faaliyetleri gerçekleşti. Ayrıca hem hijyen ihtiyaçları arttı hem de ev içinde yeni yerleşim şekillerine geçildi. Bunlar da seramik kaplama, seramik sağlık gereçleri, parkeler ile ahşap bölmeler ve benzeri gibi yenilemeler getirdi.

Diğer taraftan kapalı mekânlarda hastane, eğitim kurumları, kamu kurumları, alışveriş merkezleri, ofisler ve turizm tesislerinde başta havalandırma tesisatları olmak üzere insan sağlığını ilgilendiren birçok alanda yenilemeler yapıldı. Bunlara ilave olarak bina güçlendirme faaliyetlerinin de 2020 yılında daha çok tercih edilmeye başlandığı gözlemlendi.

Yenileme pazarı 2021 yılında ve izleyen yıllarda da daha hızlı büyüme gösterecek. Öncelikle Covid-19 salgınının yarattığı birçok koşul kalıcı hale geliyor. Bu nedenle yeni koşullara uyumun gerektirdiği faaliyetler devam edecek.

AVM, OFİS VE OTELLERDE DE YENİLEME ARTACAK

Bir başka önemli alan ise salgının etkileri ile birçok yapının işlev değiştirmek zorunda kalması. Alışveriş merkezleri, ofisler, otellerin bir bölümü yeni normal içinde işlevlerini değiştirecek. Bu da önemli bir yenileme faaliyeti getirecek.

15 YILI AŞAN YAPI STOKU

Türkiye’de inşaat faaliyetleri 2000’li yılların başından itibaren çeşitlenmeye başladı. Konutların yanı sıra özellikle uluslararası nitelikte konut dışı binalar inşa edildi. Türkiye İMSAD Yapı Sektörü Raporu 2020’de de belirtildiği üzere, mevcut inşaat stokumuzun ortalama yaşı 15 yıl üstü. Bu durum bilinçli yenilemeye olan yüksek ihtiyaca işaret ediyor. İşlev değiştirmenin ötesinde bu yapılar için yenileme zamanı geldi. İnşaat sektörü ve inşaat malzemeleri sanayisi açısından bu alanlardaki yenileme ihtiyacı önemli bir potansiyel oluşturuyor.

Özellikle turizm sektöründe binalarda 7 yılda bir önemli yenileme gerekiyor. Türkiye’de turizm sektöründe mevcut tesislerin ortalama yaşı dikkate alındığında önümüzdeki 5-10 yıl içinde önemli bir yenileme ihtiyacı olacak.

Pazarla ilgili güncel verileri aktarır mısınız?

Türkiye’de yenileme pazarının büyüklüğünün hesaplanmasında Türkiye İMSAD 2020 Yapı Sektörü Raporu’nda metodoloji değişikliğine gidildi. Kullanılan yeni metodoloji ile daha sağlıklı veriler hesaplandı. Bu amaçla Türkiye İstatistik Kurumu’nun en güncel 2017 yılı tarihli olan sektörel girdi-çıktı analizi verileri kullanıldı.

Yenilemeye konu olan inşaat malzemelerinin toplam pazar büyüklüğü için inşaat malzemeleri toplam pazar büyüklüğünün yüzde 55’i alınıyor. Örneğin TÜİK verilerine göre 2020 yılı için toplam inşaat malzemeleri pazarının büyüklüğü 408 milyar TL. Bunun yüzde 55’ini yenilemeye konu inşaat malzemeleri oluşturuyor. 2020 yılı için yenilemeye konu inşaat malzemeleri pazarı 225 milyar TL olarak hesaplandı.

Yenilemeye konu olan inşaat malzemelerinin toplam pazar büyüklükleri yıllar itibarıyla ortaya konulduktan sonra bu büyüklükler içinden yine yıllar itibarıyla fiili yenileme oranları hesaplanıyor. Yıllar itibarıyla yenileme oranları sektör temsilcilerinin ilgili yıldaki yenileme satışlarının paylarına yönelik bilgilerle elde ediliyor. Her yılın kendine özgü koşulları nedeniyle fiili yenileme oranları yıllar itibarıyla farklılıklar gösteriyor.

2008 yılında yaşanan küresel kriz sonrası iç pazarda yenileme işlerini desteklemek için uygun koşullarla kredi paketleri kullandırıldı. Buna bağlı olarak fiili yenileme payı 2010 yılında yüzde 38 oldu.

2010 yılından sonra ise yenileme pazarının payı gerilemeye başladı. Bu gerilemenin üç önemli nedeni bulunuyor: İlki konut kredi sisteminin çalışması ile hane halkının konut satın alımı kolaylaştı ve hane halkı oturduğu yapıda yenileme yerine yeni konut almaya başladı. İkinci olarak çok önemli bir konut üretimi gerçekleşti. Ayrıca konut dışı binalarda da önemli ölçüde yeni stok oluşturuldu. Bu dönemde yenileme yerine yeni yapılar tercih edildi. Üçüncü olarak ise kentsel dönüşüm süreci başladı ve mevcut yapılar için dönüşüm öncelikli hâle geldi.

Hane halkı ve tüzel kişiler yenilemeleri öteledi ve kentsel dönüşüm kapsamında yeni yapılara sahip olmayı amaç edindi.

İnşaat malzemeleri pazarında fiili yenileme payı bu gelişmeler çerçevesinde 2010 yılında yüzde 38 iken 2014 yılında yüzde 30’a indi, 2015 yılında yüzde 32’ye yükseldi ve bu oran 2018 yılına kadar korundu. Fiili yenileme payı bu dönemde oldukça düşük kaldı, 2019 yılında ise sınırlı ölçüde artarak yüzde 34 oldu. 2020 yılında pandemi etkisiyle yüzde 50’ye yükseldi.

KREDİ KARTI KULLANIMI İNŞAAT MALZEMELERİ HARCAMASINI ARTIRDI

Bankacılık sisteminin inşaat malzemesi sektörü ile entegre olması tüketimin ve yenileme pazarının büyümesinde çok önemli bir gelişme oluşturdu. Kredi kartı kullanımının artmasıyla yenileme pazarının büyümesinin, birbirini destekleyen çok anlamlı iki veri olduğunu görüyoruz. Kredi kartıyla yapılan harcamalar 2020 yılının ilk yarısında 18,03 milyar TL iken ikinci çeyrekte 26,97 milyar TL’ye yükseldi, 2020 yılı toplamında 45 milyar TL oldu. Bu gelişme 2021’de de devam ediyor. 2021 yılının ilk yarısında kredi kartıyla yapılan inşaat malzemeleri harcamaları 31,14 milyar TL oldu. Böylece 2021’in ilk yarısında kredi kartıyla yapılan inşaat malzemeleri harcamaları 2020’nin ilk yarısına göre yüzde 72 oranında arttı.

2021 YILININ İLK YARISINDA YENİLEME PAZARININ BÜYÜMESİ SÜRDÜ

Kredi kartıyla yapılan yapı malzemeleri harcamalarındaki gelişmeler, yenileme pazarındaki hızlı büyümenin 2021 yılının ilk yarısında da devam ettiğini gösteriyor. Yılın ikinci yarısında mevsimsellik etkisiyle daha yüksek bir harcama olacağını tahmin ediyoruz. Salgının oluşturduğu koşulların özellikle konutlarda yenileme yönünde yarattığı ihtiyaçlar devam ediyor. Bu nedenle inşaat malzemelerine yönelik yenileme pazarı talebinin bir dönem daha canlı kalacağını öngörüyoruz.

Eryap Grup Satış ve Pazarlama Müdürü Tolga Ceylan:
ENERJİ TASARRUFU ARAYIŞI YALITIM HARCAMALARINI ARTIRDI

Eryap Grup Satış ve Pazarlama Müdürü Tolga Ceylan, yalıtım sektörünün 2021 yılı büyümesini etkileyen ana unsurun, yeni binaların yapımından ziyade renovasyon işlerinde yaşanan artış olduğunu söyledi. Ceylan, geçtiğimiz yıllarda yeni iş/renovasyon dengesinin yeni iş yönünde daha yoğun olduğunu; ancak 2021 yılında renovasyon projelerinin artışıyla bu dengenin ters yöne hareket ettiğini kaydetti. Pandemi döneminde evde kalan insanların, yaşam alanının içinde ve dış cephesinde bakım yapmaya ihtiyaç duyduğunu belirten Ceylan, artan enerji tüketimi nedeniyle bütçelerini rahatlatmak için de tasarruf sağlayan çözümler aramaya başladığını dile getirdi.

“Pandeminin de etkisiyle ‘iyi yalıtım’ konusu bir bütün olarak hem yeni konut üretiminde hem de renovasyon işlerinde dikkati çekmeyi başardı ve son kullanıcının kararını etkileyecek seviyeye geldi” diyen Ceylan, bu doğrultuda sektörün de 2021’in ilk yarısında büyüme sağladığını ve 2021’i büyümeyle kapatacağını söyledi. Ceylan, şunları aktardı: “Yalıtım kalitesi, pandemi döneminden sonrası için de yeni konut alacak kişiler için satın alma kararını etkileyecek çok önemli bir kriter olarak yerini alacaktır. Biz de bu noktada çatı, ara bölme, yüzer döşeme gibi spesifik bölümler için Ar-Ge ve Ür-Ge faaliyetleriyle yeni ürün geliştirme konusunda çalışmalarımızı hızlandırdık. İnanıyoruz ki kısa bir süre içerisinde ses yalıtımında üstün nitelikli ürünlerle sektörde fark yaratacağız.”

DOĞRU PROJELER KALİTELİ ÜRÜNLERLE PLANLANMALI

Tolga Ceylan, Türkiye’de yalıtım alanında önemli eksikler bulunduğuna işaret ederek, mevcut konut stokunun yüzde 85’inin yalıtımsız olduğuna ve deprem gerçeğine dikkat çekti. Ceylan, şöyle devam etti: “Yalıtım uygulamalarını ısı, su, ses ve yangın yalıtımı olarak ele alırsak, binalarımızın yüzde 85’inin yalıtımsız olması, sadece ülkemize maddi yük bindirmekle kalmıyor, aynı zamanda vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğini de tehlikeye atıyor. Örnek verecek olursak; bugün su yalıtımı yapılmamış bir binanın 10 yıl içinde taşıma kapasitesini yüzde 66’ya varan oranlarda kaybettiğini biliyoruz. Yangın yalıtımının hayati önemini de aynı şekilde bilmeyen kimse yoktur. Bu noktada daha konforlu alanlarda yaşamak, ev sahiplik ya da kiracılık ilişkisinden öte, kaliteli ürünlerle, doğru projelerle yapılmış doğru işlerin planlanmasını gerektirir. Hâlihazırda devam eden kentsel dönüşüm projelerinde verilen devlet desteklerinin artırılmasının mutlak faydası var, lakin yine de daha farklı uygulamalar eklenebilir. Üyesi olduğumuz İZODER ve diğer sektör derneklerinde yaptığımız çalışmalarla sürdürülebilir kalkınma için daha fazla tasarruf edilmesini sağlamak üzere farklı çözümler ve modeller oluşturulması için emek veriyoruz.”

AMERICAN SIDING, YAZLIKLAR VE AZ KATLI EVLER İÇİN İDEAL ÇÖZÜM

20 yıldır yalıtım sektöründe faaliyet gösteren Eryap Grup, Bonus Yalıtım markasıyla yalıtım grubu ürünleri (Taş Yünü, XPS, Membran, Shingle, Isı Yalıtımı Sistemi), PVC grubunda ise American Siding Dış Cephe Kaplama ve Mantolama Sistemleri ile Winer Polimer Kapı ve Pencere Sistemleri üretiyor. Toplamda 162 bin metrekare kapalı alana sahip üç üretim tesisinde, üç marka altında yedi ürün üreten firma, gerek yeni inşaatlar gerekse yenileme pazarı için uygun çözümler sunuyor.

“Lider Markaların Üreticisi” mottosuyla faaliyet gösterdiklerini Tolga Ceylan, yenilemede öne çıkan ürünleri için şu bilgileri verdi: “Yenileme işlerinde ısı, ses ve yangın yalıtımını aynı anda tek ürünle sağlayan yenilikçi ürünümüz BONUS Taş Yünü ile tüm duvar, çatı ve tesisatlarda; bitümlü örtü grubumuz BONUS Membran ile temel ve çatıların su ve nem yalıtımı ihtiyacında; ürüne adını vermiş yüksek mukavemetli BONUS XPS ürünümüz ile de temel perde yalıtımı, döşeme, ara bölme, dış cephe ve çatılarda, kısacası yapıların temelden çatıya tüm bileşenlerine hizmet sunuyoruz. American Siding ile dış cephelerin estetik yalıtımını sağlarken, Winer Pencere ve Kapı Sistemleri ile de balkonlardan ve pencerelerden yaşanacak ısı kayıplarını ortadan kaldıracak estetik ve kaliteli çözümler sunuyoruz.”

Tolga Ceylan, pandemi döneminde evde artan enerji tüketimine çözüm olarak da özellikle American Siding ürününü göstererek şunları söyledi: “2001 yılından bu yana ürettiğimiz, Türkiye’yi siding ile tanıştıran American Siding markalı ürünümüz, ısı yalıtımı ve mantolama sistemi olarak dış cepheye estetik katmasının yanı sıra yüzde 60’a varan oranda enerji tasarrufunu garanti ediyor. American Siding Isı Yalıtımı ve Mantolama Sistemi, alt yapısında kullanılan taş yünü yalıtım levhaları ile birlikte ısı ve ses yalıtımı yaparken yangın dayanımı da sağlıyor. Doğayla uyumlu renkleri, estetik dokusu, uzun yıllar ilk günkü güzelliğini koruyan panelleriyle estetikle yalıtımı birleştiren American Siding ürünümüz, pratik ve temiz uygulamasıyla da tercih sebebi oldu. Pandemi döneminde herkes evinde bulunduğu için, evi yenilerken komşuları rahatsız etmemek, mümkün olan en kısa sürede uygulamanın bitmesi önem kazandı. American Siding, klasik sıvalı sistemlere uygulama süresi avantajı ile büyük fark oluşturdu. American Siding sistemi, boya, bakım gerektirmemesi, temizliğinin çok kolay yapılabilmesi, hızlı ve pratik montajı ve zengin renk seçeneğiyle yazlıktaki veya kentteki az katlı evlere benzersiz güzellik katıyor.”

Canpa Teknik Uygulama Yöneticisi Eren Biroğlu:
YENİLEME YATIRIMLARI YÜZDE 80 ARTTI

Canpa Teknik Uygulama Yöneticisi Eren Biroğlu, pandemi döneminin başlangıcındaki durağanlığı geride bırakan inşaat piyasasının, nitelikte de artış yaşadığına dikkat çekti. Biroğlu, özellikle kamu sektöründeki yatırımlar ile konut edindirmeye yönelik devlet teşvikli kampanyaların, başta inşaat sektörü olmak üzere yalıtım sektörü gibi tüm alt sektörleri de yukarıya çekmeyi başardığını dile getirdi. Biroğlu, “Bu doğrultuda pandemi koşullarına rağmen yalıtım sektörü olarak iyi bir dönem geçirebildiğimizi söyleyebilirim. Döviz kurlarındaki hareketliliğin de ihracat üzerine olumlu etki sağlaması, sektördeki üretim artışını destekleyen bir unsur” diye konuştu.

Eren Biroğlu, pandemi döneminde yenileme yatırımlarının arttığını, bununla birlikte yalıtım işlerindeki ağırlığın yüzde 80 oranında yeni binalarda olduğunu söyledi. Toplam yenileme yatırımlarının pandemi öncesi döneme kıyasla yüzde 80 oranında arttığını dile getiren Biroğlu, özellikle yazlık bölgelerde, yeni yapılaşma işlerinde ve mevcut yapıların tadilatında büyük artış yaşadığını aktardı. Isıl performansa yönelik uygulamaların yanında perde ve teras su yalıtımlarındaki talep artışına dikkat çeken Biroğlu, “Canpa olarak bu bölgelerde yürütmekte olduğumuz işler, genel işlerimizin yaklaşık yüzde 15’ine tekabül ediyor” dedi.

“TÜM TALEPLERE YÜZDE 98 ORANINDA KARŞILIK VEREBİLİYORUZ”

Su, ısı, ses yalıtımı ve yapı levhaları; alçı ve alçı levha sistemleri alanında faaliyet gösteren Canpa, kapsamlı çözümler sunan ürünleriyle yalıtım sektörüne hizmet veriyor. Pandemi döneminde yenileme taleplerine de hızla cevap verdiklerini ifade eden Eren Biroğlu, şunları söyledi: “Canpa olarak müşterilerimize çok geniş bir yelpazede ürün sağlayabildiğimiz için yenileme işlerine dair tüm taleplere yüzde 98 oranında karşılık verebiliyoruz. Isı yalıtımı grubu ürünlerin yanı sıra çatı ve teraslara dair su yalıtım ürünlerinin temini ve uzman kadromuzla uygulanması yönünde oluşan yoğun talebe de cevap vermekteyiz. Bu kategoride sürme ve püskürtme grubu sıvı ürünlerin yanı sıra bitümlü membranlar öne çıkmaktadır.”