1915 Çanakkale Köprüsü ayakları, yarı uzunluğa ulaştı

1915 Çanakkale Köprüsü'nün deniz içindeki ayakları, 17'nci blokların montajıyla 161 metre uzunluğa ulaştı.

Tamamlandığında “dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü” unvanını alacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün deniz içindeki ayakları, 17’nci blokların montajıyla 161 metre uzunluğa ulaştı. Böylece toplam uzunluğu 318 metre olacak köprü ayaklarının yarısı tamamlanmış oldu.

Gelibolu’nun Sütlüce ve Lapseki’nin Şekerkaya mevkileri arasına yapılan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün temeli, 18 Mart 2017’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılmıştı. Denizin dibine çakılan demir kazıkların üzerine batırılan kule kesonları üzerine ilk bloklar ise geçen yılın ağustos ayında konuldu ve kırmızı beyaz renkleriyle Türk bayrağını simgeleyen köprü ayakları yükselmeye başladı.

Aradan geçen yaklaşık 6 ayda kule kesonları üzerine 17’nci blokların montajı da yapılmaya başlandı. Gelibolu yakasındaki kule kesonu üzerine 17’nci bloklar konuldu ve köprü ayağının yüksekliği 161 metreye ulaştı. Lapseki yakasındaki köprü ayağında ise 17’nci blokların montajına devam ediliyor. Kesona montajı tamamlanan çalışma platformu üzerinde yükselen vinç ile her bir blok, parçalar halinde yukarı çekilirken, burada montajı yapılıyor. 14’üncü blokların arasına ilk bağ kirişinin montajı da yakın zamanda tamamlanmıştı.

DÜNYADA İLK OLACAK

İki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100’üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre olacak 1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle de dünyada bir ilk olacak.

Köprünün kule bağlantıları ve unsurları Türk bayrağının renkleri olan kırmızı ve beyaza boyanacak. Her iki yakadaki kulelerin üst kısmı ise Seyit Onbaşı’nın Çanakkale Savaşları’nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde yapılacak.

770’er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle, Çanakkale Boğazı’nın ilk asma köprüsünün toplam uzunluğunun 4 bin 608 metre olması planlanıyor. “2×3” şeritle hizmet verecek köprünün 45,06 metre genişlik ve 3,5 metre yükseklikte inşa edilecek tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla yürüme yolları bulunacak.

Köprü için 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 alt geçit, 115 menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek.

Projede, Karayolları Genel Müdürlüğüne bağlı 100 personelin yanı sıra müşavir teşkilatında 103, yüklenici bünyesinde 568’i mühendis yaklaşık 3 bin 500 kişi çalışıyor. 165 iş makinesinin kullanıldığı projede 68’i köprü, 20’si yol yapımında olmak üzere 88 alt yüklenici, 24 saat vardiya usulüyle görev yapıyor.

1915 Çanakkale Köprüsü’nün 18 Mart 2022’de hizmete açılması planlanıyor.

TOKİ Haber
TOKİ Haber

Elazığ’da yeni bir yaşam merkezi: Bizmişen Konutları

Elazığ’ın yeni cazibe merkezi Meryem Dağı eteklerine kurulu Bizmişen TOKİ Konutları’nın sakinleri, şehrin kalabalığından uzak, sakin ve huzurlu bir yaşam sürüyor.
Elazığ’ın yeni cazibe merkezi Meryem Dağı eteklerine kurulu Bizmişen TOKİ Konutları’nın sakinleri, şehrin kalabalığından uzak, sakin ve huzurlu bir yaşam sürüyor. Kısa süre önce yerleşime açılan Bizmişen TOKİ Konutları, yeni deprem yönetmeliğine uygun planlanarak iki etap hâlinde tasarlandı. Yıkım ve kayıplara neden olan Elazığ merkezli depremden etkilenmeyen güvenli yerleşimin ilk etabında 363, ikinci etabında 665 olmak üzere toplam bin 28 konut bulunuyor. Bölge sakinleri yeni evlerinde güvenli ve konforlu bir yaşamın tadını çıkarıyor. “BÜYÜK DEPREMDE BİNALARIMIZDAN BİR TUĞLA DÜŞMEDİ” Şehit Fethi Sekin’in babası Mehmet Zeki Sekin, 2019 yılının Kasım ayında taşındığı TOKİ Bizmişen Konutları’nda huzurlu bir yaşam sürdüğünü söylüyor. TOKİ’nin yaşam standardı yüksek yapılar inşa ettiğini ve sosyal donatı alanlarıyla örnek projeler sunduğunu dile getiren Sekin, yerleşimin Elazığ’a değer kattığını belirterek bölgenin zamanla daha çok gelişip kalkınacağını ifade ediyor. Yeni yerleşimde yeni dostluklar edinmekten duyduğu memnuniyeti dile getiren Sekin, “24 Ocak’ta meydana gelen 6,8 şiddetindeki depremde Bizmişen Konutları’nda bir tuğla dahi yere düşmedi” diyerek binaların sağlamlığına dikkati çekiyor. Bir yandan evlat acısını yüreğinde taşıyan şehit babası Sekin, oğluyla gurur duyduğunu, kahraman Fethi Sekin’in Türkiye’nin de gururu olduğunu hatırlatarak, “Ülkemiz insanının ayağının taşa değmemesi için duacıyım” diyor. ŞEHRİN KALABAKLIĞINDAN UZAKTA Ekim 2019’da emekli olduktan sonra Bizmişen Konutları’na taşınan Yaşar Kaya, eşiyle

“Şehirlerimizi engelsiz hale getirmek için belediyelerimizle çalışıyoruz”

Bakan Kurum, "Şehirlerimizi engelsiz hale getirip engelli vatandaşlarımızın şehirde mutlu, huzurlu şekilde yaşamasını temin etmek için belediyelerimizle birlikte çalışıyoruz" dedi.
Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, “Şehirlerimizi engelsiz hale getirip engelli vatandaşlarımızın şehirde mutlu, huzurlu şekilde yaşamasını temin etmek için belediyelerimizle birlikte çalışıyoruz” dedi. Bakan Kurum, AK Parti Konya İl Başkanlığında düzenlenen programda, videokonferans yöntemiyle AK Parti Konya teşkilatıyla bayramlaştı. Herkesin Kurban Bayramı’nı kutlayan Kurum, “Bu bayramda belki çok fazla beraber olamadık ama inşallah bu günler de geçecektir. İnşallah Konya’mız her zaman olduğu gibi o birlik ve beraberliği, tek vücut olmayı hem Türkiye’ye hem dünyaya gösterecektir” diye konuştu. Konya’da arife ve Kurban Bayramı’nın birinci günü çeşitli incelemelerde bulunduklarını anlatan Kurum, bugün de ilçe ziyaretleri yapacağını söyledi. Kurum, Türkiye’de yaklaşık 8 milyon engelli vatandaş olduğunu hatırlatarak, şunları kaydetti: “Biz şehirlerimizi engelsiz hale getirip engelli vatandaşlarımızın şehirde mutlu, huzurlu şekilde yaşamasını temin etmek için belediyelerimizle birlikte çalışıyoruz. Bedensel engelli Ertan kardeşimize uğradık, hakikaten tam bir Konyalı olmuş. Aslen İstanbullu, Kasımpaşalı ancak burada bir Konyalı gibi duruş sergileyen, Konya’yı çok seven bir kardeşimiz. Şehit ailemize gittik. Şehit ailemiz, vakur duruşuyla ülke için, bayrak için, vatanımız için şehit olmuş evlatlarının acısını yaşıyorlar. Biz de acılarına ortak olduk. Kadınhanı ve Akşehir ilçelerimize ziyarette bulunduk. Oralarda da hem Akşehir hem Kadınhanı için projelerimizi gördük.” İlçelerde de restorasyon ve kentsel dönüşüm çalışmalarının devam ettiğini anlatan Kurum, Bakanlık

Yerli otomobilin şarj altyapısı için çalışmalar başladı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığından yapılan açıklamada, Türkiye'de 2022'de banttan inecek seri üretim ilk yerli otomobilin şarj altyapısının kurulması için Bakanlığın çalışmalara başladığı kaydedildi.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığından yapılan açıklamada, Türkiye’de 2022’de banttan inecek seri üretim ilk yerli otomobilin şarj altyapısının kurulması için Bakanlığın çalışmalara başladığı kaydedildi. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez’in ev sahipliğinde Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum ve Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu Başkanı Mustafa Yılmaz’ın katılımıyla bir toplantı gerçekleştirildiği belirtilen açıklamada, ülke genelinde kurulacak şarj istasyonlarının yol haritasının masaya yatırıldığı ifade edildi. Açıklamada, toplantıda şarj istasyonlarının kurulumunda teknik ve idari hususların yanı sıra, şarj yönetimi ve donanım standartlarının oluşturulması, gerekli mevzuat düzenlemeleri, fiyatlandırma, yavaş ve hızlı şarj gereksinimleri, ulusal projeksiyon ve uluslararası gelişmelerin ele alındığı kaydedildi. Açıklamada toplantıya ilişkin değerlendirmelerine yer verilen Bakan Dönmez, Türkiye’de her bin kişiye 155 araç düştüğünü belirterek, “2030 yılına geldiğimizde 1 ila 2,5 milyon elektrikli aracın yollarda olacağını öngörüyoruz. Bu araçlar için her 10 araca 1 şarj noktası olacak şekilde şarj noktası planlaması yapıyoruz. Böylece yaklaşık 250 bin adet kamuya açık şarj noktası oluşturacağız” bilgisini paylaştı. Dönmez, şarj altyapısının araç piyasaya çıkmadan önce hazırlanması için çalışmalara başladıklarını ifade ederek, konuyla ilgili bir çalışma grubunun oluşturulduğunu bildirdi. Türkiye’nin enerjisini, Türkiye’nin otomobiliyle buluşturacaklarını kaydeden Dönmez, şöyle devam etti: “Dünyada dijitalleşmenin artmasıyla elektriğin önemi daha da artıyor. Akıllı sistemler, yapay