Artan uçuşlarla birlikte Kurtköy’e talep yağdı

Giderek gelişen bir bölge olan Kurtköy’de, konut projeleri ve ticari alanlarda hareketlilik yaşanıyor.

Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki yolcu sayısı 2018 yılında bir önceki yıla göre yüzde 10 artarak 34 milyona ulaşırken, Kurtköy’deki konut ve ticari alanlarda da hareketlilik yaşanmaya başladı.

Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Köprüsü yolu, TEM ve E-5 bağlantı noktalarının ortasında yer alması ve hemen yanı başında yer alan Sabiha Gökçen Havalimanı’yla birlikte konut satış fiyatlarının 5 yılda yaklaşık yüzde 75 arttığı Kurtköy, ticari alanlarda da hareketliliğin yaşandığı bir döneme girdi.

Teknopark ve üniversite bölgesi olması da göz önünde bulundurulduğunda sürekli bir insan sirkülasyonuna sahne olan bölge, Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki yolcu sayısının 2018 yılında bir önceki yıla göre yüzde 10 artarak 34 milyona çıkmasıyla da değer kazandı. Anadolu Yakası’nın en büyük konut projesinin Kurtköy Yenişehir’de hayat bulduğu Lens İstanbul’un teslimine de sayılı günler kala, yatırımcısının yüzünü güldürdü.

1162 konut ve 85 ticari alandan oluşan Lens İstanbul, aynı zamanda Türkiye’nin en büyük açık hava çarsısı olan Lens Yaşam ile de bölgenin alışveriş, eğlence, lezzet ve sanat merkezi olacak. Lens İstanbul projesini hayata geçiren Lens Yapı adına açıklama yapan Yönetim Kurulu Üyesi Mert Kutlu, “Bölge, ulaşım rahatlığı nedeniyle çevre illerden dahi talep görmeye başladı. Özellikle yurt dışında yaşayan vatandaşlarımız ve Türkiye’nin çeşitli yerlerindeki iş insanları projemizden ağırlıklı olarak konut aldılar. Giderek gelişen Kurtköy, planlı bir yaşam merkezi haline geldi. Kadıköy ve Üsküdar metrosunu birbirine entegre edecek Sabiha Gökçen-Kurtköy metro hattı durağının 2020 yılında açılmasıyla da bu talep daha da artacaktır” dedi.

Sadece 80 dairenin kaldığı Lens İstanbul’da konut fiyatları 327 bin TL’den başlarken, peşin alımlarda yüzde 15 indirim yapılıyor.

İlgili Konular:
TOKİ Haber
TOKİ Haber

“Sektörde artık çarklar dönüyor”

AYİDER Başkan Yardımcısı Ahmet Erkurtoğlu, yılın ilk ayında konut satışlarının 110 bin adedin üzerinde gelmesinin çok önemli olduğunu belirterek, bu durumun, sektörde artık çarkların döndüğünü gösterdiğini söyledi.
Anadolu Yakası İnşaat Müteahhitleri Derneği (AYİDER) Başkan Yardımcısı Ahmet Erkurtoğlu, yılın ilk ayında konut satışlarının 110 bin adedin üzerinde gelmesinin çok önemli olduğunu belirterek, bu durumun, sektörde artık çarkların döndüğünü gösterdiğini söyledi. Faizlerin yüzde 1’in altında olduğu sürece canlılığın süreceğini dile getiren Erkurtoğlu, Türkiye’de ev sahipliği oranının hala istenilen seviyelerde olmadığını, konuta ihtiyacı olan ciddi bir kesimin bulunduğunu bildirdi. Erkurtoğlu, “Bu yıl konut satışlarında canlılığın sene boyunca süreceğini düşünüyoruz. Özellikle biten konutlara ilgi devam edecek. Yeni üretimler noktasında maliyetler nedeniyle üretici tedirgin yaklaşıyor. Yabancıya satışta da ivme sürecektir. Çünkü ilgi devam ediyor” dedi.

Mutlu ofis tasarımının püf noktaları

EDDA Mimarlık Kurucusu Eda Tahmaz, son günlerde çok konuşulan yeni nesil ofis tasarımlarında farklı dekorasyon uygulamaları ile çalışanlar için nasıl mutlu ofisler yaratılabileceğinin püf noktalarını aktardı.
EDDA Mimarlık Kurucusu Eda Tahmaz, son günlerde çok konuşulan yeni nesil ofis tasarımlarında farklı dekorasyon uygulamaları ile çalışanlar için nasıl mutlu ofisler yaratılabileceğinin püf noktalarını aktardı. Eski çalışma anlayışındaki hiyerarşik düzen, Y kuşağının iş hayatında aktif rol almasıyla birlikte rafa kalktı. Ödüllü ofis tasarımları ile adından söz ettiren EDDA Mimarlık Kurucusu Eda Tahmaz, mutlu bir ofis için dekorasyonda dikkat edilmesi gereken püf noktaları anlattı. Daha canlı renklerin hakim olduğu, sürdürülebilir kriterlerin esas alındığı, çalışan sağlığı ve motivasyonu için ergonomik ve dinamik çözümlerin oluşturulduğu bir dekorasyon artık olmazsa olmazlar arasında. Ferah ve gün ışığıyla dolu mekanların, çalışanların mutluluk seviyesini artırdığı gibi, yaratıcılığı üzerinde de büyük bir etkiye sahip olduğunu belirten Eda Tahmaz, mekana giren gün ışığını analiz ederek bu yönde nasıl bir iyileştirme yapılabileceğinin hesaplanmasının dekorasyonda ilk adım olarak görülmesini gerektiğini ifade ediyor. Gün ışığının içeriye alınamadığı ofisler için ise doğru seçilmiş bir aydınlatma tasarımıyla güneşi görmeden de gün ışığı etkisinin yakalanabileceği kanaatinde. Hiyerarşik düzenin yavaş yavaş son bulması ile birlikte geçilen açık ofis tasarımlarında ise sesin kontrolünün de en az gün ışığı kadar önemli olduğunu vurgulayan Tahmaz, belirli bölümleri birbirinden geçirgen seperasyonlarla ayırmanın konsantrasyon sağlamak için en iyi çözümlerden biri olduğunu ifade ediyor. Sırtı açık kütüphaneler ve raf sistemleri, ses

Evini boyamak isteyenlere DYO’dan yeni fikirler

Ressam ve duvar resimleri sanatçısı Yağmur Yörük ile yapılan işbirliği sonucunda ‘DYO ile Kendin Yap’ adı altında bir video serisi hazırlandı.
Ressam ve duvar resimleri sanatçısı Yağmur Yörük ile yapılan işbirliği sonucunda ‘DYO ile Kendin Yap’ adı altında bir video serisi hazırlandı. DYO ile Kendin Yap serisini DYO’nun Instagram, Youtube, Facebook ve LinkedIn hesaplarından #KendinYapDYO hashtagiyle takip etmek mümkün. DYO, yaşadıkları mekânları güzelleştirmek isteyen tüketicilere ilham verecek bir çalışmaya imza attı. ‘DYO ile Kendin Yap’ adı altında başlatılan video serisinde, ressam ve duvar resimleri sanatçısı Yağmur Yörük, tüketicilerin evlerini, bulundukları mekânları nasıl dönüştürebileceklerinin ipuçlarını veriyor. ETKİLİ VE ESTETİK DEĞİŞİMİN YÖNTEMLERİ ANLATILIYOR Tüketicilerin hayatını kolaylaştıran farklı uygulamaları devreye alan DYO bu kez de evinde değişiklik yapmayı planlayanlara ‘Kendin Yap’ dedi. Kendin Yap video serisi ile DYO, odalarda sadece belli duvarları boyayarak nasıl etkili ve estetik değişiklikler oluşturulacağını uygulamalı olarak gösteriyor. SOSYAL MEDYA HESAPLARINDAN TAKİP EDİLEBİLECEK Söz konusu video serisinde sanatçı Yağmur Yörük, duvarların nasıl ve hangi renklere boyanabileceğiyle ilgili öneriler sunarken, değişimde doğru adımların neler olduğunu anlatıyor. ‘Kendin Yap’ videolarında hem tasarımsal hem de renk ve şekil olarak öneriler paylaşılırken, tüketicilerin bilgilendirilmesi hedefleniyor. ‘DYO ile Kendin Yap’ serisi DYO’nun Instagram, Youtube, Facebook ve LinkedIn hesaplarından #KendinYapDYO hashtagiyle takip edilebiliyor.