“B_House”a, European Property Awards ödülü

Elips Tasarım Mimarlık tarafından tasarlanan “B_House”, European Property Awards 2019’da ödüle layık görüldü.

Elips Tasarım Mimarlık tarafından tasarlanan “B_House”, uluslararası arenada mimari ve iç mimari projelerin yarıştığı European Property Awards 2019’da “Tekil Konut Mimarisi” kategorisinde ödüle layık görüldü.

Yüksek Mimar Feza Ökten Koca’nın liderliğinde ulusal ve uluslararası ölçekte ödüllü mimari ve iç mimari projelere ve mobilya tasarımlarına imza atan Elips Tasarım Mimarlık, Konya’da bulunan ve 2018 yılında tamamlanmış olan B_House projesiyle, European Property Awards 2019’da “Architecture Single Residence” (Tekil Konut Mimarisi) kategorisinde, Avrupa’nın farklı ülkelerinden çok sayıda projeyi geride bırakarak ödül almaya hak kazandı.

B_House’un tasarımında Konya şehrini ve Mevlana’yı özümseyerek, ev sahiplerinin yaşamlarına anlam ve rahatlık katmak amacıyla modern ve geleneksel öğeleri birleştirmek amaçlanmış. Mevlana’nın, “Ne olursan ol yine gel…” çağrısından ve “Her farklının içinde bir benzer bulunabilir” düşünce biçiminden ilham alınan tasarımın bağlamını Konya şehrinin; yaşamı ve evreni devamlı bir gelişim, değişim ve yenilik içinde görmesiyle oluşan kimliği oluşturmuş. Tarihi Konya şehrindeki günümüz modernizmi, B_House’un mimari tasarımındaki yalınlık ve sadelikle kendini gösterirken mobilya seçimlerinde daha geleneksel çizgilere yer verilmiş.

B_House’un tasarımının en önemli esin kaynaklarından biri olan doğa, yapıda oluşturulan akslar ve şeffaflıklarla evin içine davet edilirken; mekânda kullanılan açık tonlar, kullanıcının iç huzurunu yakalaması adına önemli bir başlangıç noktası oluşturuyor.

Tasarımın yanı sıra teknoloji kullanımının da ön plana çıktığı B_House’da tüm elektrik ve mekanik sistemlerin işleyişi akıllı ev sistemleri kontrolünde sağlanmış. Yapıda, cephe ve camlarda ısı yalıtımı yüksek malzemeler tercih edilirken, tüm aydınlatmalarda LED sistem kullanılmış; böylelikle enerji tüketiminin az olması hedeflenmiş. İnce işlerde ise mermer, lamine parke, ahşap, duvar kâğıdı ve boya kullanımı tercih edilmiş.

İlgili Konular:
TOKİ Haber
TOKİ Haber

Kale Kilit, Rusya’da temsilcilik açtı

Kale Kilit, Rusya’da büyümek, ardından çevre ülkelerde genişlemek için Moskova Temsilciliğini hizmete açtı.
Kale Kilit, Rusya’da büyümek, ardından çevre ülkelerde genişlemek için Moskova Temsilciliğini hizmete açtı. Kale Endüstri Holding bünyesinde faaliyet gösteren Kale Kilit, Rusya ve ardından çevre ülkelerde daha hızlı büyümek için Moskova’yı üs olarak seçti. 1993 yılından bu yana Rusya’da bayileri aracılığıyla faaliyet gösteren Kale Kilit, pazarı yakından takip edip hızlı aksiyon almak adına Rusya’da bir Temsilcilik Ofisi hizmete açtı. Kale Kilit, Rusya pazarında kilit ve silindir ürün kategorisinin yanı sıra kapı ve pencere sistemleri gruplarında mevcut ve yeni bayileriyle de yeni dönemde işbirliğini artırarak sürdürecek. Kale Kilit marka bilinirliğinin Rusya’da üst seviyede bulunduğuna dikkat çeken Kale Endüstri Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sedat Özgür, “Rusya, Kale Kilit olarak ürün ve dağıtım kanalı çeşitliliğimizin en zengin olduğu ülke. Çelik, ahşap, alüminyum, PVC kapı kilitlerimiz ve silindirlerimiz pazarda geniş kabul görüyor. Moskova’da açılan ofisimiz sayesinde yerinden yönetim prensibiyle 2023’e kadar iş hacmimizde her yıl çift haneli büyüme hedefliyoruz” dedi. Rusya ofisinin temsilcilik olarak hizmet vereceğini ve işaret eden Sedat Özgür, “Rusya’yı bir merkez gibi düşünüp bölge ülkelerini Moskova’dan yönetmeyi planlıyoruz. Ayrıca önümüzdeki dönemde planladığımız yeni bölgesel temsilciliklerle çevre ülkelerdeki etkimizi de artıracağız. Özellikle Rusya, Belarus, Kazakistan ve Kırgızistan Avrasya Gümrük Birliği Üyeleri olduğu için Rusya’daki ticari trendler bu ülkeler tarafından da takip ediliyor”

“Renk mimari tasarımın ayrılmaz bir parçası”

Yüksek Mimar Durmuş Dilekci, renk ile bir yeri daha ucuz, daha zengin, daha derin veya daha sade gösterilebileceğini işaret ederek, “Rengin de kendi sıfatları vardır” diye konuştu.
Yüksek Mimar Durmuş Dilekci, renk ile bir yeri daha ucuz, daha zengin, daha derin veya daha sade gösterilebileceğini işaret ederek, “Rengin de kendi sıfatları vardır” diye konuştu. Mimaride rengin önemini ortaya koymak adına DYO ve AURA İstanbul işbirliği ile gerçekleştirilen Renkli DYOLOGLAR’da mimarların bu konudaki fikirleri işleniyor. Renkli DYOLOGLAR’ın konuklarından biri de Dilekci Architects’ın (DDA) kurucusu Yüksek Mimar Durmuş Dilekci oldu. Röportajında, “Tasarımlarınızda renk mimari ile gelişen bir etmen midir, yoksa sonradan eklenen bir unsur olarak mı görürsünüz?” sorusuna yanıt veren Yüksek Mimar Durmuş Dilekci, “Bir proje önünüze geldiğinde bütün konularını masaya yatırır ve mimariyi kendi filtrenden damıtılmış olan bazı fikirler üzerine inşa edersin. Renk esasında tam da o noktada o damıtma işlemi süreci içerisinde o farkındalık filtrelerinden damıtılmış olan, ifadeyi oluşturan temel şeylerden birisi. En başta renk tasarımın içindedir ya da yoktur dolayısıyla sonrasından bunun üzerine eklemlenebilir bir şey değildir” ifadesini kullandı. RENKLE DAHA ZENGİN DAHA UCUZ ETKİSİ YARATILABİLİR ‘Renk kelimeler gibidir” diyen Dilekci, sözlerine şöyle devam etti: “Rengin de kendine ait sıfatları vardır. Bir renk ile daha ucuz, daha zengin, daha derin veya olduğundan daha sade ifadeler verebilirsiniz. Esasında bu Japonlar’daki Kaizen inancı gibi, bir renkle mimariyi olduğundan çok daha farklı yere getirebilirsiniz. Mimar, malzeme, form ve renk

Axalta’dan mimarlara renk odası deneyimi

Yaş ve toz boya tedarikçilerinden Axalta, Türkiye’de ikinci fabrikası olan Çerkezköy’deki üretim tesisinin ardından, İstanbul’da bir renk odasını hizmete sunuyor.
Yaş ve toz boya tedarikçilerinden Axalta, Türkiye’de ikinci fabrikası olan Çerkezköy’deki üretim tesisinin ardından, İstanbul’da bir renk odasını hizmete sunuyor. Yaş boya, toz boya ve otomotiv boya olmak üzere üç alanda üretim yaptıklarını belirten Axalta Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Finans Direktörü Osman Nebioğlu, “Yaş boya üretiminde dünyada birinci sırada yer alarak lider konumdayız. Toz boya ve otomotivde ikinci sırada yer alıyoruz. Yeni renklerle beraber trendleri de geliştiriyoruz. Renk trendleri bazen inşaattan değil, otomotiv sektöründen doğuyor. Bu trendi yakalayarak inşaat sektöründe öncü oluyoruz” diye konuştu. Dünyada yaklaşık 5 milyar dolar satışı olan global bir firma olarak sürekli satın alma faaliyetinde bulunduklarına dikkat çeken Nebioğlu, “Yaklaşık 400 milyon dolar operasyonel nakit üretirken satış portföyümüz buna paralel olarak hızla büyüyor. Satışlarımız dolar euro paritesinin sabit yorumlanması halinde yılda yüzde 3.5 artış gösteriyor” dedi. TÜRKİYE’DEKİ HEDEF BEŞ YILDA YÜZDE 15 PAZAR PAYI Avrupa Toz Boya Direktörü Klaus Gast ise Türkiye’nin Avrupa için en büyük pazarlardan biri olduğunu söyledi. Gast, 2019 yılının şubat ayında bir firmanın üretim tesisini satın alarak, kendi standartlarında yenilediklerini ve ek yatırımlarla üretim tesisini güçlendirdiklerini kaydetti. 90’larda Gebze-Dilovası’nda başlayan yaş boya üretiminin ardından bu yıl ek olarak Çerkezköy’de toz boya üretimine başladıklarını söyledi. Piyasanın en büyüklerden biri olmayı hedeflediklerini sözlerine