Bakan Kurum’dan Ramazan Bayramı mesajı

Bakan Kurum, bayramların dünyanın dört bir yanında yaşayan tüm vatandaşlar için gerçek manasıyla bayram olmasını, iyilik ve güzellikler getirmesini diledi.

Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, Ramazan Bayramı dolayısıyla yayımladığı mesajında, bayramların dünyanın dört bir yanında yaşayan tüm vatandaşlar için gerçek manasıyla bayram olmasını, iyilik ve güzellikler getirmesini diledi.

Ramazan ayını yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirleri nedeniyle büyük oranda evlerde geçirdiklerini belirten Kurum, bayramı da ramazan ayı gibi biraz “buruk” ve “hüzünlü” karşıladıklarını ifade etti.

Bugüne kadar her zorluğu birlik ve beraberlik içinde, kenetlenerek aşmayı başardıklarının altını çizen Bakan Kurum, bugünleri de birlik ve beraberlik içinde geride bırakacaklarını vurguladı.

Çevre ve Şehircilik Bakanı Kurum, evde olmanın, bayramı yaşamaya engel olmadığına dikkati çekerek, şunları kaydetti: “Yeniden kucaklaşacağımız, camilerde musafaha edeceğimiz, hasret gidereceğimiz günler yakındır. Evde olmamız, bayramı yaşamamıza engel değil. Hep birlikte bu bayramı evlerimize sığdıralım. Daha nice güzel bayramları neşeyle, sevinçle, coşkuyla, yan yana kutlayacağız. Yeter ki sağlıklı kalalım. Mübarek Ramazan Bayramı’nın sıkıntılarımızdan kurtuluşa vesile olmasını, gönüllerimize ferahlık, ülkemize güzellikler getirmesini, yeryüzündeki tüm mazlumlar için güzel günlerin başlangıcı olmasını Yüce Allah’tan niyaz ediyorum.”

Bayramı hastanelerde geçiren vatandaşlara da acil şifalar dileyen Kurum, fedakarca çalışan sağlık ordusunun, ülkenin dört bir yanında vatanı koruyan güvenlik güçlerinin, tüm vatandaşların ve İslam aleminin bayramını kutladı.

TOKİ Haber
TOKİ Haber

ALO 181’e 4 ayda 190 bin çağrı

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın Alo 181 Çağrı Merkezi, bu yılın ilk 4 ayında 190 bin 221 çağrı cevapladı.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın vatandaşlarla bire bir iletişim kurmak için 7/24 esasıyla kurduğu Alo 181 Çağrı Merkezi, bu yılın ilk 4 ayında 190 bin 221 çağrı cevapladı. Kovid-19’la mücadele kapsamında, resmi işlemlerin uzaktan yapılmasının daha çok önem kazandığı bugünlerde vatandaşlar, telefon ile çevresel konularda şikayetlerini iletebiliyor, tapu kadastro işlemleri için bilgi ve randevu alabiliyor. Çağrı merkezine yılın ilk 4 ayında toplam 190 bin 221 çağrı geldi. Merkez, gelen 155 bin 617 çağrıda, vatandaşların çeşitli konularda bilgi edinmek için sordukları soruları cevapladı. Aramaların 25 bin 973’ünü tapu randevusu, 6 bin 253’ünü şikayet, 2 bin 378’ini ise çevresel konulardaki ihbarlar oluşturdu. Çağrı Merkezi, 81 bin 217 arama ile en fazla tapu ve kadastro konularındaki soruları yanıtladı. Çağrı merkezine Kentsel Dönüşüm hakkında 56 bin 580 çağrı yapıldı. Vatandaşlar en çok riskli yapı ve riskli alan konularında sorular sordu. Evi riskli çıkan hak sahiplerine sağlanan kira yardımı ve faiz desteği konuları, en çok sorulan konular arasında yer aldı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından kentsel dönüşüme giren ve riskli alan ilan edilen bölgelerde 36 aydan 48 aya çıkarılan kira yardım süresi de merak edilen bir diğer konu oldu. Çevre kirliliği şikayetlerinin iletilebildiği Çağrı Merkezi, 31 bin 517 çevre yönetimi çağrısını cevaplarken çevresel etki değerlendirme (ÇED)

“Antalya’da 413 yapının imara aykırı ve izinsiz yapıldığını tespit ettik”

Bakan Kurum, "Antalya'daki denetimlerde 413 yapının imara aykırı ve izinsiz yapıldığını tespit ettik" dedi.
Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, “Antalya’daki denetimlerde 413 yapının imara aykırı ve izinsiz yapıldığını tespit ettik” dedi. Bakan Kurum, Twitter hesabından yaptığı açıklamada, kıyılarda kaçak, imara aykırı yapılarla ilgili imar denetçilerinin sahada çalışmalarını sürdürdüğünü aktardı. “Antalya’da Özel Çevre Koruma Bölgeleri ve Doğal Sit Alanlarımızda bugüne kadar 247 denetim gerçekleştirdik. 413 yapının imara aykırı ve izinsiz yapıldığını tespit ettik” bilgisini paylaşan Kurum, söz konusu kaçak yapıların 266’sının Kaş, 49’unun Kemer, 40’ının Demre ve 15’ini Manavgat ilçelerinde bulunduğunu kaydetti. Bakan Kurum, “Yerel yönetimlerimize verdiğimiz talimatlar doğrultusunda tespit edilen tüm kaçak yapıların yıkımını gerçekleştiriyoruz. Kaçak yapılarla ilgili hukuki süreçleri işletirken büyükşehir, il ve ilçe belediyelerimizin bu konuda sahada vereceği destek çok önemli. Yerel yönetimlerimizle birlikte, ülkemizin hiçbir yerinde, hangi sebeple olursa olsun doğal güzelliklerimizin bozulmasına izin vermeyeceğiz” dedi. Kurum, vatandaşların konuyla ilgili ihbar ve şikayetlerini “0532 01 01 181” numaralı Çevre İhbar Hattı ile Alo 181 çağrı merkezine iletebileceğini ifade etti.

Yılda 25 milyon vatandaşa tapu ve kadastro hizmeti

Bakan Kurum, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün yılda yaklaşık 25 milyon vatandaşa hizmet sunduğunu bildirdi.
Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün yılda yaklaşık 25 milyon vatandaşa hizmet sunduğunu bildirdi. Bakan Kurum, Twitter hesabından videolu mesaj paylaşarak, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün kuruluşunun 173’üncü yılını kutladı. Türkiye’nin en köklü kurumlarından birinin Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü olduğunu belirten Kurum, “Merkez ve taşra teşkilatımızda 20 bine yakın personelimiz, 24 tapu ve kadastro bölge müdürlüğümüz, 973 tapu müdürlüğümüz ve 81 kadastro müdürlüğümüz ile ülkemizin tüm il ve ilçelerinde yılda 9 milyona yakın işlem hacmi ve yaklaşık 25 milyon vatandaşımıza hizmet sunuyoruz” ifadesini kullandı. Kurum, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün vatandaşların mülkiyet haklarının ve güveninin teminatı olduğuna dikkati çekerek, sadece Türkiye’nin değil, Orta Doğu’dan Balkanlar’a 26 ayrı ülkenin kayıtlarını muhafaza eden zengin arşiviyle milletlerarası bir değere sahip çıktıklarını kaydetti. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğümüz 173 yaşında… @tkgmgovtr pic.twitter.com/A7OdyBBPMC— Murat KURUM (@murat_kurum) May 21, 2020 Tapu Kadastro Genel Müdürlüğünü son 18 yılda yapılan yatırımlarla bilgi teknolojilerini en iyi kullanan kurumlardan biri haline getirdiklerini aktaran Kurum, şu bilgileri verdi: “Web tapu, e-Haciz, e-Randevu gibi 46 ayrı dijital hizmeti sunarak özellikle pandemi sürecinde vatandaşlarımızın tapu dairelerine gitmeden işlemlerini hızlı, kolay ve güvenilir şekilde yapabilmelerini sağladık. Dijital hava kameraları ile şehircilik çalışmaları için ortofoto görüntüler, haritalar üretiyoruz. Bu