Depremden sonra vatandaş ‘kentsel dönüşüm’ü sordu

Alo 181 Çağrı Merkezine İstanbul başta olmak üzere Türkiye’nin her yerinden gelen çağrılar günden güne artarak devam ediyor.
Depremden sonra vatandaş ‘kentsel dönüşüm’ü sordu

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın kentsel dönüşümle ilgili süreçleri en güncel haliyle vatandaşlara aktarmak için kurduğu çağrı merkezi olan Alo 181’e başta İstanbul olmak üzere Türkiye’nin her yerinden gelen çağrılar günden güne artarak devam ediyor.

İstanbul’da meydana gelen 5.8’lik deprem vatandaşların daha güvenli yapılarda oturma kararlılığını artırdı. İstanbul’da depremin yaşandığı tarih sonrası Alo 181 Çağrı Merkezine gelen çağrı sayılarında yaklaşık yüzde 15’lik bir artış oldu. Toplamda 31 bin 819 vatandaş Alo 181’i aradı. İstanbul’dan arayan 12 bin 85 kişi kentsel dönüşüm hakkında bilgi aldı. İstanbul’dan aramaların yoğunlaştığı ilçeler ise şöyle: Küçükçekmece, Bahçelievler, Bağcılar, Avcılar ve Fatih.

Bakanlık, depremlerde can kaybı yaşanmaması ve vatandaşların sağlam binalarda oturması, konu hakkında doğru bilgi edinilebilmesi için çağrı merkezini 24 saat hizmete açık şekilde tutuyor. Arayarak kaydı oluşturulan vatandaşların kayıtları işlem sırasına göre yerinden incelemeye tabi tutuluyor.

Alo 181 hattını kentsel dönüşüm ve deprem konularında arayanlara risk tespiti nasıl yaptırılır, başvuru şartları, riskli alan, devlet destekleri olan kredi-faiz destekleri, kira yardımı ve harçlardan muafiyetler başta olmak üzere pek çok konuda bilgi veriliyor.