İnşaat sektörüne 2019’da 250 milyarlık kredi desteği

Bankacılık sektörünün 2019 yılında inşaat alanında faaliyet gösteren şirketlere kredi desteği 245 milyar 579 milyon liraya ulaştı.

Bankacılık sektörünün 2019 yılında inşaat alanında faaliyet gösteren şirketlere kredi desteği, bir önceki yıla göre 12 milyar 951 milyon lira artarak 245 milyar 579 milyon liraya ulaştı.

Hükümetin aldığı tedbirler ve kamu bankaları öncülüğünde konut kredisi faiz oranlarının indirilmesiyle başlayan süreçle, bir taraftan ertelenen konut talebi canlanırken bir taraftan da 2020’ye ilişkin beklentiler pozitif etkilendi.

Gayrimenkul sektör temsilcileri yeni yılda hem satışlarda hem de yeni yatırımlarda ciddi hareketlilik bekliyor.

Geçen yıl sektördeki hareketlilik, inşaat kredilerine de yansıdı. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) verilerine göre, bankacılık sektörünün inşaat alanında faaliyet gösteren firmalara açtığı kredilerin stoku 2019’da bir önceki yıla kıyasla yüzde 5,6 artarak 245 milyar 579 milyon liraya ulaştı.

2018 sonunda 232 milyar 628 milyon lira düzeyinde olan kredi stoku, bir yıllık dönemde 12 milyar 951 milyon lira artış gösterdi.

İSTANBUL İLK SIRADA

İstanbul, 2018’de olduğu gibi 2019’da da yüzde 51’lik payla en fazla kredi hacmine sahip il oldu. İstanbul’un inşaat kredi stoku geçen yıl sonu itibarıyla 125 milyar 642 milyon lira olarak kayıtlara geçti.

İstanbul’un ardından Ankara yüzde 30’luk pay ve 73 milyar 778 milyon liralık kredi stoku ile ikinci sırada yer aldı. Ankara’nın kredi stoku bir yıllık dönemde yüzde 13,7, İstanbul’un ise yüzde 5,8 artış gösterdi.

KREDİ STOKU EN FAZLA ANKARA’DA ARTTI

İnşaat alanında kullandırılan krediler göz önüne alındığında, bir yılda kredi stokunun en fazla arttığı il 8,9 milyar lirayla Ankara oldu. Ankara’yı 6,9 milyar lirayla İstanbul, 132,9 milyon lirayla İzmir, 71,7 milyon lirayla Denizli ve 54 milyon lirayla Trabzon takip etti.

Bursa, kredi stokunun en fazla düştüğü il olarak kayıtlara geçti. Bursa’daki kredi stoku, bir yılda 429,1 milyon lira düştü.

İnşaat kredi bakiyesinin en az olduğu iller 11,9 milyon lirayla Bayburt, 13 milyon lirayla Ardahan, 30,5 milyon lirayla Iğdır, 35,5 milyon lirayla Kilis ve 36,3 milyon lirayla Hakkari olarak sıralandı.

İlgili Konular:
TOKİ Haber
TOKİ Haber

“Çevre Ajansının hedefi dışarıdan gelecek atıkların ortadan kaldırılmasıdır”

TBMM Çevre Komisyonu Başkanı Muhammet Balta, Çevre Ajansının kurulmasıyla dışarıdan gelecek atıkların tamamen ortadan kaldırılmasının hedeflendiğini söyledi.
TBMM Çevre Komisyonu Başkanı Muhammet Balta, Çevre Ajansının kurulmasıyla dışarıdan gelecek atıkların tamamen ortadan kaldırılmasının hedeflendiğini söyledi. Komisyon Başkanı Balta, Çevre Ajansının Kurulması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi’nin tümü üzerindeki görüşmelerde milletvekillerinin sorularını yanıtladı. Balta, Türkiye Çevre Ajansının, çevre kirliliğini önlemek ve yeşil alanların korunmasına, iyileştirilmesine ve geliştirilmesine katkı sağlamak, ulusal ölçekte depozito yönetim sistemi kurulmasına, işletilmesine, izlenmesine ve denetimine yönelik faaliyetlerde bulunmak üzere kurulmasını amaçladıklarını belirterek, çevre etiket sisteminin oluşturulması, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı hariç çevre etiketi adı altında herhangi bir faaliyetin yürütülmemesinin amaçlandığını ifade etti. Poşetlerin ücretli hale gelmesiyle Türkiye’de poşet kullanımının yüzde 80 azaldığını kaydeden Balta, hedeflerine ulaşmak için Depozito Yönetim Sistemi ile birlikte, plastikleri atıktan çıkarıp ekonomiye kazandırmak ve çevre kirliliğini azaltmak için Türkiye Çevre Ajansını kuracaklarını dile getirdi. “Plastik ve ambalaj atıklarının çevresel kirliliğin oluşmasını engelleyeceğiz, diğer taraftan da ekonomiye kazandırıp çevresel sorunları çözmüş olacağız” diyen Balta, yerel yönetimlere de bir kolaylık sağlanacağının altını çizdi. Türkiye Çevre Ajansının yönetim kurulu üyelerinin konusunda uzman 4 yıllık fakülte mezunu kişilerden oluşacağını bildiren Balta, “Hem Sayıştay hem TBMM denetimine açık olacak” dedi. Çevre Ajansı Başkanının çift maaş alıp almayacağı yönündeki bir soruyu Balta, “Şu anda bir önerge var, düzeltiliyor. Tek maaş olacak. Çift görevi olan

Enerjide acele kamulaştırma kararları

Türkiye'nin çeşitli illerinde gerçekleştirilecek enerji projeleri için bazı taşınmazların acele kamulaştırılmasına karar verildi.
Türkiye’nin çeşitli illerinde gerçekleştirilecek enerji projeleri için bazı taşınmazların acele kamulaştırılmasına karar verildi. Konuya ilişkin Cumhurbaşkanı kararları Resmi Gazete’de yayımlandı. Buna göre, Gürsögüt barajı ve hidroelektrik santralinin yapımı kapsamında Ankara’nın Beypazarı ve Poliatlı ilçeleri ile Eskişehir’in Mihalıççık ilçesinde belirlenen taşınmazların, tapuda hazine adına tescil edilmek üzere Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından acele kamulaştırılmasına karar verildi. Öte yandan Manisa ve Zonguldak’ta gerçekleştirilecek enerji nakil hatları için bazı taşınmazlar Türkiye Elektrik Dağıtım AŞ Genel Müdürlüğü tarafından kamulaştırılacak. Bu kapsamda Manisa’daki Tırazlar Kök Çanakçı Kök Enerji Nakil Hattı, Paşatımarı-1 ve Paşatımarı-2 Kök Çevre Hatları İrtibatı Enerji Nakil Hatları, Ilgın Kök Çevre Hatları İrtibat Enerji Nakil Hattı ile Zonguldak’taki Karasu Kök-Sabunlar Köyü Branşmanı Enerji Nakil Hattı’nın yapımı amacıyla söz konusu güzergahlara isabet eden taşınmazlarda pilon ve trafo yerlerinin mülkiyet şeklinde, hat emniyet sahalarının ise irtifak hakkı kurulmak suretiyle acele kamulaştırılması kararı alındı.

Rize-Artvin Havalimanı’nda altyapı çalışmalarının yüzde 85’i tamamlandı

Rize Valisi Kemal Çeber, Rize-Artvin Havalimanı'nın altyapı çalışmalarının yüzde 85 oranında tamamlandığını açıkladı.
Rize Valisi Kemal Çeber, Rize-Artvin Havalimanı’nın altyapı çalışmalarının yüzde 85 oranında tamamlandığını açıkladı. Rize-Artvin Havalimanı inşaatında incelemelerde bulunan Vali Çeber, yüklenici firma yetkililerinden çalışmalar ve son durum hakkında bilgi aldı. Pandemi sürecinin her şey gibi havalimanı inşaatını da etkilediğini söyleyen Çeber, “Projede pek çok aşama bulunmakta ve bu aşamalar zincir halkaları şeklinde birbiri ile bağlantılı. Bu doğrultuda atılan her adım bir sonraki süreci de etkilemekte. Geldiğimiz noktada burada çalışan tüm arkadaşlarımız gerekli hassasiyeti göstererek projenin başarılı bir şekilde sorunsuzca ilerlemesini sağladılar” dedi. Rize-Artvin Havalimanı dolgusunda zaman zaman 27-28 metre derinlikte deniz dibi akıntılarıyla mücadele edilerek dolgu yapıldığına işaret eden Çeber, çok özel teknikler uygulanarak çalışmaların devam ettiğini aktardı. Çeber, pandemi sürecinde öncelikle insan sağlığı ve can güvenliğine önem verdiklerini belirterek, şöyle devam etti: “İnşaat sözleşmesi 2022 yılı sonu itibarıyla yapılmıştı ama biz bu yıl sonunda bitirmeyi hedeflemiştik. Yeni pandemi tedbirleri ile birlikte 2021 yılı temmuz ayında açmayı hedefliyoruz. Şu anda geldiğimiz aşama altyapı inşaatlarında yüzde 85’lerdeyiz. Havalimanı inşaatının yüzde 90’dan fazlası altyapı inşaatı. Bir anlamda dolgu inşaatı. Üzerindeki inşaatlar havalimanı inşaatımızın yüzde 10’unu oluşturuyor. Üstyapı anlamında da yüzde 15’lere geldik.” Havalimanında yıllık 3 milyon yolcu kapasitesine ulaşmanın hedeflendiğini dile getiren Çeber, bu hedefe ulaşacaklarına inandığını kaydetti. Vali Çeber, son bir