Züccaciyecilerin elini güçlendirecek pazar

Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) üyesi 16 firma, 7-11 Ekim tarihleri arasında Romanya ve Polonya’daki en büyük perakendecilerle bir araya gelecek.

4,7 milyar dolarlık ihracatının neredeyse yarısını Avrupa ülkelerine gerçekleştiren züccaciye sektörü, son çeyrekte pazarlarını derinleştiriyor. 7-11 Ekim tarihleri arasında Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) üyesi 16 firma Romanya ve Polonya’daki en büyük perakendecilerle bir araya gelecek.

10 milyar dolarlık ticaret hacmi ve her yıl yüzde 15 büyüme performansı sergileyen züccaciye sektörü, markalaşmaya ve ihracat pazarlarını derinleştirmeye en fazla ağırlık veren sektörlerden bir tanesi. Sektörün en büyük ve çatı derneği ZÜCDER de bu anlamda dijitalleşme, markalaşma, fuar gibi projelere ağırlık vererek, sektöre yön vermeye devam ediyor.

İhracatı arttırmak üzere 7-11 Ekim tarihleri arasında ZÜCDER üyesi 16 firma, Romanya ve Polonya’daki en büyük perakendecilerle bir araya gelecek. 2018 yılında 2 pazara 200 milyon dolar ihracat gerçekleştirilirken, yapılacak görüşmeler ve 20-23 Kasım’da Antalya’da düzenlenecek “Üretici Marka Buluşmaları” ile ihracatın 2020 yılı sonunda 400 milyon dolara çıkması bekleniyor.

200 milyon dolar ihracata karşılık yaklaşık 100 milyon dolarlık bir ithalat yaptıklarını belirten ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, yaklaşık 25 milyon dolar ile plastik eşya ihracatı gerçekleştirdiklerini ifade ederken şu açıklamalarda bulundu: “Son 10 yılda ihracatını yüzde 85 artırarak, dünya genelinde tam 206 ülkeye ürün satışı başarısına imza atan bir sektöre sahibiz. Türkiye’nin en çok markalaşan iki sektöründen biriyiz. Kilogram başına ihracatımızı artırmak için ürünlerimizde inovatif çözümler geliştirirken, dijitalleşmeden de maksimum seviyede fayda sağlıyoruz. Romanya ve Polonya, Avrupa’da önemsediğimiz 2 pazar. İhracatımızın neredeyse yarısını Avrupa ülkelerine gerçekleştiriyoruz ve bu 2 ülkeye ihracatımız istediğimiz düzeyde değil. Bu yüzden Romanya’da Bilancia, Homelux, Carrefour, Dedeman, Mobexpert ve Ikea ile, Zlote Tarasy, RTV Euro AGD, Home&You, Nela, Voltimex, Imar, Florentyna ve Agata Mebla ile birlikte daha birçok perakendeci ve toptancıyla temaslarda bulunacağız.”

İlgili Konular:
TOKİ Haber
TOKİ Haber

Kale Kilit, Rusya’da temsilcilik açtı

Kale Kilit, Rusya’da büyümek, ardından çevre ülkelerde genişlemek için Moskova Temsilciliğini hizmete açtı.
Kale Kilit, Rusya’da büyümek, ardından çevre ülkelerde genişlemek için Moskova Temsilciliğini hizmete açtı. Kale Endüstri Holding bünyesinde faaliyet gösteren Kale Kilit, Rusya ve ardından çevre ülkelerde daha hızlı büyümek için Moskova’yı üs olarak seçti. 1993 yılından bu yana Rusya’da bayileri aracılığıyla faaliyet gösteren Kale Kilit, pazarı yakından takip edip hızlı aksiyon almak adına Rusya’da bir Temsilcilik Ofisi hizmete açtı. Kale Kilit, Rusya pazarında kilit ve silindir ürün kategorisinin yanı sıra kapı ve pencere sistemleri gruplarında mevcut ve yeni bayileriyle de yeni dönemde işbirliğini artırarak sürdürecek. Kale Kilit marka bilinirliğinin Rusya’da üst seviyede bulunduğuna dikkat çeken Kale Endüstri Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sedat Özgür, “Rusya, Kale Kilit olarak ürün ve dağıtım kanalı çeşitliliğimizin en zengin olduğu ülke. Çelik, ahşap, alüminyum, PVC kapı kilitlerimiz ve silindirlerimiz pazarda geniş kabul görüyor. Moskova’da açılan ofisimiz sayesinde yerinden yönetim prensibiyle 2023’e kadar iş hacmimizde her yıl çift haneli büyüme hedefliyoruz” dedi. Rusya ofisinin temsilcilik olarak hizmet vereceğini ve işaret eden Sedat Özgür, “Rusya’yı bir merkez gibi düşünüp bölge ülkelerini Moskova’dan yönetmeyi planlıyoruz. Ayrıca önümüzdeki dönemde planladığımız yeni bölgesel temsilciliklerle çevre ülkelerdeki etkimizi de artıracağız. Özellikle Rusya, Belarus, Kazakistan ve Kırgızistan Avrasya Gümrük Birliği Üyeleri olduğu için Rusya’daki ticari trendler bu ülkeler tarafından da takip ediliyor”

“Renk mimari tasarımın ayrılmaz bir parçası”

Yüksek Mimar Durmuş Dilekci, renk ile bir yeri daha ucuz, daha zengin, daha derin veya daha sade gösterilebileceğini işaret ederek, “Rengin de kendi sıfatları vardır” diye konuştu.
Yüksek Mimar Durmuş Dilekci, renk ile bir yeri daha ucuz, daha zengin, daha derin veya daha sade gösterilebileceğini işaret ederek, “Rengin de kendi sıfatları vardır” diye konuştu. Mimaride rengin önemini ortaya koymak adına DYO ve AURA İstanbul işbirliği ile gerçekleştirilen Renkli DYOLOGLAR’da mimarların bu konudaki fikirleri işleniyor. Renkli DYOLOGLAR’ın konuklarından biri de Dilekci Architects’ın (DDA) kurucusu Yüksek Mimar Durmuş Dilekci oldu. Röportajında, “Tasarımlarınızda renk mimari ile gelişen bir etmen midir, yoksa sonradan eklenen bir unsur olarak mı görürsünüz?” sorusuna yanıt veren Yüksek Mimar Durmuş Dilekci, “Bir proje önünüze geldiğinde bütün konularını masaya yatırır ve mimariyi kendi filtrenden damıtılmış olan bazı fikirler üzerine inşa edersin. Renk esasında tam da o noktada o damıtma işlemi süreci içerisinde o farkındalık filtrelerinden damıtılmış olan, ifadeyi oluşturan temel şeylerden birisi. En başta renk tasarımın içindedir ya da yoktur dolayısıyla sonrasından bunun üzerine eklemlenebilir bir şey değildir” ifadesini kullandı. RENKLE DAHA ZENGİN DAHA UCUZ ETKİSİ YARATILABİLİR ‘Renk kelimeler gibidir” diyen Dilekci, sözlerine şöyle devam etti: “Rengin de kendine ait sıfatları vardır. Bir renk ile daha ucuz, daha zengin, daha derin veya olduğundan daha sade ifadeler verebilirsiniz. Esasında bu Japonlar’daki Kaizen inancı gibi, bir renkle mimariyi olduğundan çok daha farklı yere getirebilirsiniz. Mimar, malzeme, form ve renk

Axalta’dan mimarlara renk odası deneyimi

Yaş ve toz boya tedarikçilerinden Axalta, Türkiye’de ikinci fabrikası olan Çerkezköy’deki üretim tesisinin ardından, İstanbul’da bir renk odasını hizmete sunuyor.
Yaş ve toz boya tedarikçilerinden Axalta, Türkiye’de ikinci fabrikası olan Çerkezköy’deki üretim tesisinin ardından, İstanbul’da bir renk odasını hizmete sunuyor. Yaş boya, toz boya ve otomotiv boya olmak üzere üç alanda üretim yaptıklarını belirten Axalta Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Finans Direktörü Osman Nebioğlu, “Yaş boya üretiminde dünyada birinci sırada yer alarak lider konumdayız. Toz boya ve otomotivde ikinci sırada yer alıyoruz. Yeni renklerle beraber trendleri de geliştiriyoruz. Renk trendleri bazen inşaattan değil, otomotiv sektöründen doğuyor. Bu trendi yakalayarak inşaat sektöründe öncü oluyoruz” diye konuştu. Dünyada yaklaşık 5 milyar dolar satışı olan global bir firma olarak sürekli satın alma faaliyetinde bulunduklarına dikkat çeken Nebioğlu, “Yaklaşık 400 milyon dolar operasyonel nakit üretirken satış portföyümüz buna paralel olarak hızla büyüyor. Satışlarımız dolar euro paritesinin sabit yorumlanması halinde yılda yüzde 3.5 artış gösteriyor” dedi. TÜRKİYE’DEKİ HEDEF BEŞ YILDA YÜZDE 15 PAZAR PAYI Avrupa Toz Boya Direktörü Klaus Gast ise Türkiye’nin Avrupa için en büyük pazarlardan biri olduğunu söyledi. Gast, 2019 yılının şubat ayında bir firmanın üretim tesisini satın alarak, kendi standartlarında yenilediklerini ve ek yatırımlarla üretim tesisini güçlendirdiklerini kaydetti. 90’larda Gebze-Dilovası’nda başlayan yaş boya üretiminin ardından bu yıl ek olarak Çerkezköy’de toz boya üretimine başladıklarını söyledi. Piyasanın en büyüklerden biri olmayı hedeflediklerini sözlerine