Taşkent Havalimanı Projesi finale kaldı

GMW Mimarlık tasarımı Taşkent Uluslararası Havalimanı, World Architecture Festival (WAF) Awards’da finalist oldu.

GMW Mimarlık tasarımı Taşkent Uluslararası Havalimanı, mimarlık dünyasının en önemli ödüllerinden biri olan World Architecture Festival (WAF) Awards’da, “Future Projects – Infrastructure” kategorisinde finalist oldu.

Havalimanı projeleri ağırlıklı olmak üzere yurt içinde ve yurt dışında farklı fonksiyonlarda pek çok nitelikli mimari ve iç mimari projeye imza atan GMW Mimarlık, mimarlık dünyasının en prestijli ödüllerinden biri olarak kabul edilen World Architecture Festival (WAF) Awards’da finale kalma başarısını gösterdi. 4-6 Aralık 2019 tarihleri arasında Amsterdam’da gerçekleşecek olan World Architecture Festival’da kısa listeye kalan GMW Mimarlık tasarımı Taşkent Uluslararası Havalimanı, “Future Projects – Infrastructure” kategorisinde jüri karşısına çıkacak.

Bu yıl 12. kez organize edilen World Architecture Festival’e dünyanın birçok ülkesinden çok sayıda proje başvurdu. Yarışma bünyesinde finale kalan projeler, “Yapı”, “Proje” ve “Peyzaj” ana kategorileri altında 33 alt kategoride yarışacak. Kategori birincilerinin değerlendirileceği 6 Aralık 2019 tarihindeki büyük finalde ise “Yılın Yapısı”, “Yılın Projesi”, “Yılın Peyzaj Tasarımı” ve “Yılın Küçük Ölçekli Yapısı” ödülleri sahiplerini bulacak.

GMW Mimarlık’ın mimarlık, mühendislik ve danışmanlık hizmetleri sunacağı Taşkent Uluslararası Havalimanı kapsamında yaklaşık 90 bin metrekare terminal alanı, iki adet 10 bin metrekarelik yönetim ofisleri, 6 bin metrekarelik yeme-içme hizmetleri binası, 20 bin metrekarelik bakım hangarı ile tüm kara ve hava bölgesinin altyapı tasarım hizmetleri bulunuyor.

Tasarımda Özbekistan’ın Khiva, Semerkant, Buhara gibi şehirlerindeki mimari mirasından ve yerel bir simge olan Huma kuşundan yola çıkılarak çağdaş yapım yöntemleri ve teknoloji ile kültürel kimlik öğeleri bir araya getirilmiş. Kütleden iç mimariye kadar tüm tasarım kararlarında yöreye özgün öğelerle kullanıcıların nerede olduklarını hissettikleri, akılda kalıcı özgün bir dil oluşturulmuş.

GMW Mimarlık’ın Özbekistan’ın zengin mimari mirasından ve doğasından esinlenerek tasarladığı alternatifler, idare tarafından ilgiyle karşılanmış. Semerkant, Buhara ve Hive’de renk ve doku bakımından dünyanın en önemli mimari eserlerini barından bir ülkenin başkentinin kapısını tasarlamanın çok büyük bir sorumluluk ve gurur olduğunu belirten GMW Mimarlık, Taşkent Uluslararası Havalimanı için tasarladıkları tüm alternatif konsept projelerde, özgün ve çağdaş bir mimari tasarım ve yapı – yapım teknolojisi açısından uygulanabilir olma hedeflerini ön planda tutmuş. Bunun yanı sıra yerel mimari mirastan yararlanarak ve kültürel değerlere saygı göstererek toplumsal ihtiyaçlara uygun çözümler üreten ve güncel uluslararası standart ve normlara uyarak çağdaş bir havalimanının tüm ihtiyaçlarını gözeten projeler üretmeye dikkat etmiş.

GMW Mimarlık’ın proje tasarımında esinlendiği Özbekistan’ın doğal çevresi, ipek yolu, hüma kuşu ve ipek yolu üzerindeki tarihi hanlar projenin iç mekandaki kütlelerinin oluşum sürecine katkı sağlamış. İç mekanda Hive’deki Kalta Minor minaresine, Orta Asya’nın mimari mücevheri sayılan 10. yüzyılda inşa edilmiş İsmail Samani’nin mozolesine ve Uluğ Bey medresesine referanslar bulunuyor. Çatı ışıklıkları ile derin iç mekanlara gün ışığı alınıyor ve ışıklıkların yönleri yolculara içgüdüsel olarak yönlendirme sağlıyor. Geceleri ışıklıklardan gökyüzüne yayılan iç mekan ışığı, form ile kontrast oluşturarak binanın formuna vurgu yapıyor. Havaalanı terminalinin önünde oluşturulan meydanın kafeler ve oturma alanları ile şehrin dokusuna uyum sağlayacak şekilde bol ağaçlı olması; tarihi su kanallarına referanslarla sadece yolcu, karşılayıcı ve uğurlayıcı için değil aynı zamanda tüm şehir halkı için bir çekim merkezi haline dönüşmesi hedeflenmiş.

İlgili Konular:
TOKİ Haber
TOKİ Haber

Peli’den yeni iç mekan kapı tasarımı

Peli’nin Infinity ismi ile lanse ettiği koleksiyon beyaz rengi ile sadeliği ve modernliği iç mekanlara taşıyor.
Peli, 3 yıl önce sektöre farklı bir anlayış getirerek tasarladığı dekoratif iç mekan kapı koleksiyonuna bir yenisini ekledi. Peli’nin Infinity ismi ile lanse ettiği koleksiyon beyaz rengi ile sadeliği ve modernliği iç mekanlara taşıyor. Yaşam alanlarına konforu vaad eden Peli DK’nın yeni koleksiyonu ‘’Infinity’’ dekoratif iç mekan kapıları farklı ebatları ile tüm iç mekanlarda kullanıma imkan sağlıyor. Peli’nin dekoratif iç mekan kapı tasarımlarına bu yıl eklenen ve sadece beyaz renkte üretilen Infinity kapıların camlı, camsız ve çift kanatlı olmak üzere kendi içinde üç farklı modeli mevcut. Peli-DK, ürün grubuna kattığı Infinity kapılarla, tüketicinin yaşam tarzına uygun modellerin yanı sıra, mobilya trendleriyle birleşen tasarımları da hayata geçiriyor. Bu anlayışla tasarlanan kapılar, tüketicinin yaşam tarzını dikkate alarak, yaşam alanlarında kullanılan mobilyalarla da uyumu gözler önüne seriyor. SEKTÖRE SES, KAPILARA SESSİZLİK GETİRDİ Çizilmeye karşı dayanıklı, kolay temizlenebilen, yüzeyinde toz tutmayan, Infinty kapılar aynı zamanda kapı yuvasında kullanılan fitille de sessizliği sağlıyor. Kilitte ise farklı bir sistem kullanılıyor. Kale’nin ürettiği sessiz kilit sayesinde kapı açılıp kapanırken ses çıkarmıyor, ortamın dinginliğini koruyor.

Özgürlüğünü ahşaptan alan ürün tasarımları

Yüksek Mimar Feza Ökten Koca, koltuk, sandalye, bank, sehpa, dresuar ve aydınlatma gibi farklı mobilya alternatiflerinden oluşan FEZA üretimi “FLY Collection” serisini tasarladı.
Yüksek Mimar Feza Ökten Koca, koltuk, sandalye, bank, sehpa, dresuar ve aydınlatma gibi farklı mobilya alternatiflerinden oluşan FEZA üretimi “FLY Collection” serisini tasarladı. Yüksek Mimar Feza Ökten Koca’nın Feza markası için tasarladığı FLY Collection, şeffaflık ve yalınlık temalarıyla biçimlenen koltuk, sandalye, bank, sehpa, dresuar ve aydınlatma ürünlerinden oluşuyor. Koleksiyonun ilk ürünü olan FLY koltuk, ahşabı onore etmek amacıyla oturma ve sırt kısmını oluşturan masif malzemenin tamamen yerden kopuk, havada göründüğü ve pleksiden yapılan koltuğun taşıyıcı iskeletinin görünmez kılındığı bir anlayışla tasarlandı. FLY Collection’daki tüm diğer parçalar, özgürlüğe, yalınlığa ve özgünlüğe ithafen kalıplar içinde kalmaksızın farklı çizgisel özelliklerde ve şeffaflık ana temasıyla tasarlanmış, aynı zamanda her biri ayrı ilhamlardan yola çıkmış ve kendi hikayesini oluşturmuş. Koltuk, sandalye, bank, sehpa, dresuar ve aydınlatmalardan oluşan koleksiyonda her parça bir diğerinden tamamen bağımsız ve farklı olarak biçimlenmiş. Tasarımda kullanılan şeffaflık teması kimi zaman yer çekimine karşı verilen mücadeleye, kimi zaman da montajdaki çıplaklık kavramlarına vurgu yapıyor. Farklı malzemelerin bir arada kullanımıyla alışılmışın dışına çıkılan FLY Collection’da şeffaf akrilik malzeme kullanımı ile lake ve masif ahşap ön plana çıkarılıyor.

Kemeraltı’ndan dünyaya yayılan DYO İzmir Fuarı’nda

DYO, 88’inci kez kapılarını açan İzmir Enternasyonal Fuarı’nda özel standı ile yer aldı.
İzmir Kemeraltı’nda doğan ve bugün global bir marka olan DYO, 88’inci kez kapılarını açan İzmir Enternasyonal Fuarı’nda özel standı ile yer aldı. Farklı sektörlerin buluşma noktası olan, bu yıl 6-15 Eylül tarihleri arasında kapılarını açan İzmir Enternasyonal Fuarı, 88’inci kez ziyaretçileri ile buluştu. DYO, katılımcılara yeni fırsatlar sunan bir uluslararası ticaret platformu haline gelen İzmir Enternasyonal Fuarı’nda doğum yeri Kemeraltı’nın canlandırıldığı alandaki standı ile dikkat çekti. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer ve DYO Boya Fabrikaları Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Yiğitbaşı da DYO’nun standını ziyaret ederek temaslarda bulundu. Dünya devlerinden Çin Halk Cumhuriyeti’nin partner ülke olarak ağırlandığı fuar, ticareti canlandırmanın yanı sıra 10 gün boyunca sürecek etkinliklerle kültürel buluşmalara da ev sahipliği yapıyor. 39 ülkeden 180 delegasyonun yer aldığı fuarda İzmirli bir firma olarak yer alan DYO, yerli ve yabancı yatırımcıların da ilgi odağı.