Kuzey Marmara Otoyolu’nun yapım çalışmaları tamamlandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, bağlantı yolları ile birlikte toplan 400 kilometre uzunluğunda olan Kuzey Marmara Otoyolu yapım çalışmalarını tamamladıklarını açıkladı.
Kuzey Marmara Otoyolu’nun yapım çalışmaları tamamlandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, bağlantı yolları ile birlikte toplan 400 kilometre uzunluğunda olan Kuzey Marmara Otoyolu yapım çalışmalarını tamamladıklarını belirterek, 6 kesimden oluşan Kuzey Marmara Otoyolu’nun toplam 8 milyar dolara mal olduğunu bildirdi.

Bakan Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu 7. Kesim Habibler-Hasdal şantiyesindeki incelemelerinin ardından açıklamalarda bulundu. Şu ana dek yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Karaismailoğlu, Türkiye’nin, 19 yıldır ulaştırma ve haberleşme yatırımlarına olağanüstü hız verdiğini söyledi. Adil Karaismailoğlu, şunları kaydetti: “Son 19 yıldaki ulaşım ve iletişim modlarına yaptığımız 1 trilyon 86 milyar liralık yatırımın neticesinde artık göğsümüzü gere gere ‘Türkiye, hızlı, konforlu ve güvenli bir ulaşım ağına sahip olmuştur’ diyebiliyoruz. Kara yolu yapımlarımızda diğer ulaşım modlarına erişimi ve entegrasyonu önceliğimiz olarak kabul ediyoruz. Önemli lojistik merkezlere, demir yollarına, havalimanlarına ve sınır kapılarına hızlı ve güvenli ulaşımı sağlıyoruz. Kara yollarında can güvenliği uzun yıllar kanayan bir yaramızken, bu konuda da ciddi bir mesafe kaydettik. Kara yollarımızda seyreden araç sayısı son 13 yılda yüzde 80 oranında artarken, kazalarda hayatını kaybedenlerin sayısında yüzde 79 oranında azalma sağladık. Bu yatırımlarla her yıl binlerce can kurtarıyoruz. Ölümlü trafik kaza haberlerini neredeyse unutturduk. Bölünmüş yollarımızdaki hızımızı saatte 40 kilometreden 88 kilometreye çıkartırken, seyahat süresini yarı yarıya azalttık. Yollarımızın işletme performansının artırılmasıyla bugün zaman ve akaryakıttan yıllık 19 milyar liraya yakın tasarruf sağlıyoruz.”

“MARMARA BÖLGESI, TRANSİT MERKEZ HALİNE GELECEK”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun, Marmara Ringi’nin bileşeni olduğunu belirterek, Türkiye’nin sanayi ve ticaretinin büyük bir kısmının gerçekleştiği Marmara Bölgesi’nde Marmara Otoyol Ringi’nin tamamlanmasının, uluslararası lojistik hareketliliğin sağlanması açısından önemli olduğunu vurguladı.

Marmara Otoyol Ringi ile etkileşim halinde olan 9 il bulunduğuna işaret eden Karaismailoğlu, şöyle devam etti: “Bu illerimiz ülke nüfusunun yüzde 37’sini, ihracatın yüzde 75’ini, GSYH’nin yüzde 65’ini oluşturuyor. Diğer yandan dünyanın en önemli ticaret yollarından olan Orta Koridor, Marmara Bölgesi’nden geçerek İngiltere’den Çin’e bir kuşak yol oluşturmaktadır. Önümüzdeki yıllarda Marmara Bölgesi’nin dünyanın ekonomik açıdan büyüyen bu coğrafyasının kavşak noktası olacağı aşikardır. Bir başka deyişle, dünyanın en üretken ve en hızlı büyüyen coğrafyasının tam ortasında yer alan Marmara Bölgesi, dünya ticaretinin kalbinin attığı bir transit merkez haline gelecektir. Kuzey Marmara Otoyolu’nu tamamladık. 1915 Çanakkale Köprüsü’nü gelecek yıl açarak Marmara Ringi’ni tamamlayacağız. Elbette Marmara Bölgesi’nin gelecek resminde yer alan en stratejik ve katma değerli proje, yapımına kısa bir süre sonra başlayacağımız Kanal İstanbul olacaktır.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, bağlantı yolları ile birlikte toplan 400 kilometre uzunluğunda olan Kuzey Marmara Otoyolu yapım çalışmalarını tamamladıklarını belirterek, 6 kesimden oluşan Kuzey Marmara Otoyolu’nun toplam 8 milyar dolara mal olduğunu bildirdi.

Bu maliyetin çok kısa sürede geri dönüşünü öngördüklerini aktaran Karaismailoğlu, devamla şunları kaydetti: “Proje faydaları bakımından, zamandan, yakıttan, karbondioksit emisyonundan, yaptığımız tasarruf yıllık 2,5 milyar TL’yi aşmaktadır. Çevreye katkısı açısından bakarsak elde ettiğimiz karbondioksit emisyonundaki düşüş 16 bin ağaca bedeldir. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu’nu İstanbul’a kazandırarak son derece önemli bir iş başardık. Eğer bu yatırımlarımız olmasaydı İstanbul, güney hattında sıkışacak ve şehir yaşamı adeta kilitlenecek, seyahat süresi saatlerce uzayacaktı. Kuzey Marmara Otoyolu’nun bugüne kadar 390 kilometresini tamamlayarak halkımızın hizmetine sunduk. 10 kilometre uzunluğundaki 7’nci kesimin Hasdal Kavşağı-Habipler Kavşağı arasındaki yapım çalışmalarında son aşamaya geldik. Habipler ile Hasdal kesiminin trafiğe açılmasıyla birlikte 400 kilometre uzunluğundaki Kuzey Marmara Otoyolu’nun tamamını hizmete almış olacağız. 10,26 kilometre uzunluğundaki 7’nci kesimin Kuzey Marmara Otoyolu’nun 1 kilometrelik Başakşehir Kavşağı ile Habibler Kavşağı arasındaki bağlantısını sağlamıştık. Önümüzdeki günlerde trafiğe açılacak kalan kısmın uzunluğu 9,16 kilometredir.”

Adil Karaismailoğlu, güzergah hakkında bilgi verirken, TEM Otoyolu Hasdal Kavşağı’ndan ayrılarak Sultangazi Gazi Mahallesi’ni tünellerle geçerek Cebeci, Habibler’den sonra Başakşehir Kavşağı’ndan Kuzey Marmara Otoyolu’na ulaşılacağını bildirdi.

Karaismailoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü: “1 adet 2×4 çift tüp tünel, 6 adet viyadük, 4 adet köprü, 1 adet üst geçit, 8 adet alt geçit, 14 adet menfez olmak üzere toplam 34 adet sanat yapısı bulunmaktadır. Proje bünyesinde 2 adet tünel işletme merkezi de yer almaktadır. Bu kesimin en önemli yapısı T03 Cebeci tüneli olup 4 şeritli olacak şekilde tasarlanmıştır. Aç-kapa yapıları dahil sol tüp 3 bin 815 metre, sağ tüp 4 bin 5 metre uzunluğundadır. Böylece bu tünel İstanbul’un en uzun ve 4 şeritle en geniş tüneli olacaktır. Ayrıca, proje bünyesinde 6 adet viyadüğün toplam uzunluğu da çift yönde 2 bin 75 metredir. Bu kesimi hizmete açarak Habibler Kavşağı ile Eski Edirne Asfaltı Caddesi’ne bağlanarak kuzeyde Arnavutköy, güneyde Sultangazi ve Gaziosmanpaşa’ya, Hasdal Kavşağı ile de Alibeyköy-Hasdal mevkinde mevcut 2’nci Çevreyolu’na (O-2) entegrasyon sağlayacağız. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yönünden 2’nci Çevreyolu’nu kullanarak gelen araçların, İstanbul’un yoğun yerleşim alanlarından olan Başakşehir, Kayaşehir, Arnavutköy’e ve Başakşehir Çam ve Sakura Şehir Hastanesi ile İkitelli OSB bölgesine olan ulaşımını kolaylaştıracağız. 2’nci Çevreyolu’nun en yüksek trafik hacmine sahip Hasdal Kavşağı ile Mahmutbey Batı Kavşağı arasında hızlı, konforlu ve güvenli yeni bir ulaşım alternatifi oluşturacağız. Özet olarak, 7’nci kesimin trafiğe açılmasıyla yüksek şehir içi trafik hacmine maruz kalan mevcut 2’nci Çevreyolu’na alternatif hızlı, güvenli ve konforlu yeni bir ulaşım koridoru ortaya çıkacaktır.”