Zigana Tüneli’nde ışık göründü

Trabzon-Gümüşhane kara yolu üzerinde yapımı devam eden Yeni Zigana Tüneli'nde ışık görme töreni düzenlendi.
Zigana Tüneli’nde ışık göründü

Trabzon-Gümüşhane kara yolu üzerinde yapımı devam eden ve tamamlandığında çift tüpte 29 kilometre uzunluğuyla Avrupa’nın en uzun kara yolu tüneli unvanını alacak Yeni Zigana Tüneli’nde ışık görme töreni düzenlendi.

Törene katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye’nin ve Avrupa’nın en uzun, dünyanın ise üçüncü en uzun çift tüp kara yolu tüneli olacak Zigana Tüneli’nde, kazı çalışmalarını tamamlayarak, çok önemli bir aşamayı daha geride bıraktıklarını ifade etti.

Zigana Tüneli’ni sadece Trabzon ve Gümüşhane’yi ilgilendiren bir proje olarak göremeyeceklerine dikkati çeken Karaismailoğlu, şunları kaydetti: “Biz burada, bu çalışmamızla Doğu Karadeniz’in en önemli ticaret merkezi konumundaki Trabzon’u, Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum’a bağlıyoruz. Bu projemiz, Karadeniz’de olduğu kadar Doğu Anadolu’da da ticaretin, ihracatın ve istihdamın gelişmesi için kritik öneme sahip. Başta İran olmak üzere tüm Orta Doğu ve Avrasya ülkelerinin Karadeniz’e ulaşması açısından hayati değerde. Türkiye’nin doğu-batı yönlü ticaret hareketliliğinin yanı sıra kuzey-güney yönlü ticaret hareketliliğine de imkan kılarak, ihracatçılarımızın daha düşük maliyetlerde ürünlerini deniz ile dünyaya ulaştırmasına fırsat sunacaktır. Bu ve bunun gibi kilit öneme sahip projelerimiz, ülkemizi 2022 yılı için 250 milyar dolarlık ihracata ulaştıracak ve ticari dengeleri Türkiye lehine değiştirecek.”

Sahil kesimlerinden iç bölgelere ulaşımın, yakın zamana kadar Karadeniz coğrafyasının izin verdiği şartlarda sağlandığını, başlattıkları kuzey-güney akslarını iyileştirme çalışmaları kapsamında bölgede pek çok yol ve tünel projelendirdiklerini aktaran Karaismailoğlu, Ovit Tüneli, Cankurtaran Tüneli, Salmankaş Tüneli, Salarha Tüneli, İkizdere Tünelleri, Eğribel tüneli gibi nicesini hizmete sunduklarını anlattı.

Bakan Karaismailoğlu, tarihi İpek Yolu hattındaki güzergahın, hayli yüksek yoğunlukta bir trafik yükünü taşıdığını belirterek, Zigana Tüneli projesinin, Trabzon-Aşkale yolunun 44’üncü kilometresindeki Maçka/Başarköy mevkisinde başlayıp 67’nci kilometrede yer alan Köstere-Gümüşhane yoluna köprülü kavşakla bağlandığını söyledi.

Zigana Tüneli’nin 14 bin 500 metre uzunluğunda çift tüpten oluştuğu, toplam uzunluğunun bağlantı yolları ile 15 kilometreyi aştığına dikkati çeken Karaismailoğlu, “2,5 milyar lirayı bulan yatırım bedeli ile 12 metre genişliğindeki mevcut devlet yolu 2×2 şeritli bölünmüş yol haline gelecek. Hizmete açılmasıyla Zigana’nın zirvesinde 2010 metre olan ve birinci tünelde 1825 metreye indirilen kot, 600 metre daha aşağı çekilerek 1212 metreye inecek” diye konuştu.

Tünelin avantajlarını aktaran Karaismailoğlu, şöyle devam etti: “Mevcut yolun kısalmasıyla seyahat süresi otomobiller için 30 dakika, ağır tonajlı araçlar için 60 dakika azalacak. Böylece zamandan 19 milyon lira, akaryakıttan 40 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 59 milyon lira tasarruf sağlanacak. Karbon salınımı da 16 bin ton daha azalacak. Zigana Tüneli, özellikle kış aylarında yaşanan çileleri tarihe gömerek yol kullanıcılarına güvenli ve konforlu seyahat imkanı sunacak. Ayrıca mevcut Trabzon-Gümüşhane hattında bulunan keskin virajlar, rampalar ile birlikte dik yamaçlardan taş düşmesi gibi problemler de ortadan kalkacak. Trafiğin, Karadeniz sahil kesimindeki yerleşkelere, limana turizm ve sanayi merkezlerine sorunsuz akışı sağlanacak. Uluslararası ticaretin daha hızlı ve güvenilir yapılmasına büyük ve değerli katkılar bu projemizle gerçekleşecek.”

Zigana Tüneli ve bağlantı yollarının yapımı, tasarımı ve kontrolünde yüzde 100 yerli ve milli kaynakların kullanıldığını, projenin tamamen Türk mühendisleri ve işçileri tarafından rekor bir sürede inşa edildiğini dile getiren Karaismailoğlu, ayrıca kara yolu tünellerinde Türkiye’de ilk defa yapılan dikey şaft yapılarının, Zigana Tüneli’nde teşkil edildiğini belirtti.

Karaismailoğlu, 500 personelle 7 gün 24 saat esasına dayanan yoğun çalışmaları daha da hızlandırarak 2022 yılı sonuna kadar imalatları tamamlamayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.

Konuşmaların ardından Bakan Karaismaioğlu, delici iş makinesi kullanarak tünelin açılışını gerçekleştirdi. Daha sonra diğer tarafta bekleyen işçilerle buluşan Karaismailoğlu, hatıra fotoğrafı çektirdi.