Yeni bir hat daha tamamlanıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Konya-Karaman tren hattının uzunluğunun 100 kilometre olduğunu söyleyerek, "Altyapısı ve üstyapısı bitmiş durumda. Sinyalizasyon için çalışmalarımız devam ediyor. İnşallah hedefimiz yılsonu itibarıyla işletmeye başlamaktır" dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Konya-Karaman tren hattının uzunluğunun 100 kilometre olduğunu söyleyerek, “Altyapısı ve üstyapısı bitmiş durumda. Sinyalizasyon için çalışmalarımız devam ediyor. İnşallah hedefimiz yılsonu itibarıyla işletmeye başlamaktır” dedi.

Bakan Karaismailoğlu, Konya’da Karaman-Ulukışla Hızlı Tren Projesi’nin T1 Tüneli’nde inceleme yaparak brifing aldı. İncelemenin ardından bir açıklama yapan Bakan Karaismailoğlu, Türkiye’nin demir yolu konusunda büyük bir atılım içerisinde olduğunu söyledi.

Projenin son durumuyla ilgili bilgiler aldıklarını dile getiren Karaismailoğlu, şunları kaydetti: “Konya-Karaman hattımızın uzunluğu 100 kilometredir. Altyapısı ve üstyapısı bitmiş durumda. Sinyalizasyon için çalışmalarımız devam ediyor. İnşallah hedefimiz yılsonu itibarıyla işletmeye başlamaktır. Yine Karaman-Ulukışla hattımızda çalışmalarımız hızla devam ediyor. TCDD’nin ülke genelinde 1500’ün üzerindeki şantiyesinde çalışmalarımız yoğun bir şekilde sürdürülüyor. Bütün dünya Kovid-19 ile mücadele ederken, bizler tüm tedbirlerimizi alarak şantiyelerimizi yeniden dizayn ettik. Şantiyelerimizde herhangi bir sıkıntı olmadan tüm çalışanlarımız özveriyle işlerine devam ediyor.”

“AKDENİZ’E İNMEYİ HEDEFLİYORUZ”

Bakan Karaismailoğlu, Türkiye’de 1200 kilometre uzunluğunda hızlı tren hattının faaliyette olduğunu belirterek, 2023 yılı itibarıyla hızlı tren hattının uzunluğunu 5 bin kilometreye ulaştırmak için çalıştıklarını vurguladı. Karaismailoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Yine Konya-Karaman ve Karaman-Ulukışla bu hedeflerimizin içerisinde. Birisi 100 diğeri ise 135 kilometre. Ulukışla’yı bağladıktan sonra Akdeniz’e inmeyi hedefliyoruz. Bunun için projelerimizi tamamladık. En kısa zamanda finans konusunu da hallettikten sonra ihaleye çıkacağız. Yine Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hattının şu anda ihale hazırlık çalışmaları var. Yani 2023 yılında İstanbul’dan trene binen bir kişi Gaziantep’e kadar gelebilecek. Öte yandan demir yolunun hem yükte hem de yolcu da kapasitelerini artırmak istiyoruz. Yükte ilk aşamada yüzde 10’a daha sonra yüzde 20’lere çıkarmayı hedefliyoruz.”

İlgili Konular:
TOKİ Haber
TOKİ Haber

En büyük ‘LEED Altın’ sertifikalı binası

İstanbul Havalimanı, Amerikan Yeşil Bina Konseyi tarafından dünyanın en büyük "LEED sertifikalı binası" olarak tescillendi.
İstanbul Havalimanı, Amerikan Yeşil Bina Konseyi tarafından dünyanın en büyük “LEED sertifikalı binası” olarak tescillendi. Sürdürülebilir kalkınma ilkeleri çerçevesinde çalışmalarına yön veren İGA, İstanbul Havalimanı terminal binası için Amerikan Yeşil Bina Konseyi’ne yaptığı başvuru sonucunda, “LEED Altın” sertifikası almaya layık görüldü. Tasarım sürecinden inşaat aşamasına, inşaat aşamasından tam kapasite ile operasyona kadar geçen sürede, enerji verimliliği ve çevreci uygulamalarla adından sıkça söz ettiren İstanbul Havalimanı, dünyanın en büyük “LEED sertifikalı binası” olmaya hak kazanarak, havacılık sektöründe bir ilki daha başardı. LEED sertifikasyon sistemi, tasarım sürecinden başlayarak binaların tamamlanmasına kadar devam eden uzun soluklu bir süreç olmak birlikte birden çok disiplini ilgilendiren konuları kapsıyor. Sistem, binaları sürdürülebilir arazi, su verimliliği, enerji ve atmosfer, malzemeler ve kaynaklar, iç mekan yaşam kalitesi, tasarımda inovasyon, yerel önem sırası gibi çeşitli konu başlıklarında değerlendiriyor. Ön koşulları sağlayan binalar değerlendirmeler sonucunda aldıkları puanlara göre “Sertifikalı, Gümüş, Altın veya Platin” düzeyinde tescilleniyor. LEED başlıkları kapsamında toplu taşımanın ve alternatif ulaşım sistemlerinin özendirilmesi su tasarrufu ve suyun verimli kullanılması için birtakım metotların uygulanması, tasarımın ve sistem seçiminin enerji verimliliğinin arttırılması yönünde yapılması gibi kriterler değerlendirmelerde ön planda tutuluyor. Bu başlıkların yanı sıra insan sağlığına zararlı uçucu maddelerin, sigara dumanının engellenmesi ve iç ortamdan uzaklaştırılması, iç hava kalitesinin arttırılması

Eyüp Sultan’a tarihi dokunuş

Eyüpsultan Belediyesi, Eyüp Sultan Camii Meydanı ve çevresine tarihi dokuya uygun yeni bir düzenleme getiriyor.
Eyüpsultan Belediyesi, tarihi ve kültürel mirasımızın en önemli eserlerinden Eyüp Sultan Camii Meydanı ve çevresine tarihi dokuya uygun yeni bir düzenleme getiriyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı koordinasyonunda, İller Bankasından alınan 15 milyon liralık hibe ile Eyüp Sultan Meydanı ve çevresindeki binalarda tarihi dokuya uygun şekilde cephe sağlıklaştırma çalışmaları hızlandı. İlçenin tarihi kent dokusunun korunması ve bir bütünlük sağlanması için ”Eyüp Sultan Camisi ve Çevresi Cephe Rehabilitasyon Projesi” adıyla yeni bir proje hazırlandı. Eyüp Sultan Meydanı’nı çevreleyen bina cephelerinin rehabilite edilmesine ilişkin hazırlanan proje, 2 safhalı ve 5 kısım olarak planlandı. Proje, toplamda 284 yapının cephe düzenlemesi ve tadilatı ile Bahariye Yolu ve Oyuncakçılar Çarşısı için dükkan tasarımlarını kapsıyor. Projeyle tanıtım panoları ve reklam uygulamaları Reklam, İlan ve Tanıtım Yönetmeliği’ne uygun hale getirilecek. Ayrıca proje içeriği, bina cephelerine siluet bazında renk alternatifi önerilerinin getirilip bina cephelerinde bozulan doğrama oranlarının düzenlenerek kentsel kalitenin artırılması ve görsel kirliliğin ortadan kaldırılması gibi cephe düzenlemesi ve tadilatını içeriyor. Eyüpsultan Belediyesi tarafından hazırlanan projede, tarihi eserlerin önünü kapatan düzensiz dükkanlar kaldırılıp bir alana toplanarak Eyüp Sultan Camisi Meydanı daha estetik bir hale gelecek. Proje uygulamasında her biri 4 metrekareden oluşan toplam 18 dükkan yer alacak. İşletmelerin daha iyi hizmet sunabileceği, vatandaşın ve turistlerin daha sağlıklı hizmet

YHT seferleri 28 Mayıs’ta başlıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 28 Mayıs’ta Yüksek Hızlı Tren (YHT) seferlerini soysal mesafe kurallarına ve izolasyona dikkat ederek başlatacaklarını açıkladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 28 Mayıs’ta Yüksek Hızlı Tren (YHT) seferlerini soysal mesafe kurallarına ve izolasyona dikkat ederek başlatacaklarını açıkladı. Bakan Karaismailoğlu, koronavirüs salgınıyla mücadele tedbirleri kapsamında kapatılan sınır kapıları ve getirilen kısıtlamaların sosyoekonomik anlamda birçok etkisinin olduğunu söyledi. Bu noktada Hükümet olarak virüsle mücadele için bir takım önlemler aldıklarını kaydeden Karaismailoğlu, alınan tedbirler sayesinde virüsle mücadelede önemli mesafe kat edildiğini belirtti. Bakan Karaismailoğlu, salgının yayılma hızındaki düşüş sayesinde hayatın normalleşmesi sürecinin de başlayacağını söyledi. Bu noktada demiryolları ulaşımında normalleşme sürecinin başlatılacağını da bildiren Karaismailoğlu, sürecin tedbirlerle birlikte yürütüleceğini kaydetti. Bakan Karaismailoğlu, Marmaray ve Başkentray gibi şehir içi hatların da bu süreçte seferleri durdurmadıklarını anımsatarak, yavaş yavaş sefer sayılarının artırılacağını kaydetti. Konvansiyonel ve Yüksek Hızlı Tren Hatları’nda da sefer hazırlıklarını başlattıklarını açıklayan Karaismailoğlu, “Yüksek Hızlı Trenlerin biletlerinin satışına Ramazan Bayramının ikinci günü başlanacak. Ancak tren biletleri öncelikle temassız olarak mobil uygulama/internet sitesinden ya da gişelerden satın alınabilecek. Çağrı merkezi ve acentelerden bilet satışı yapılmayacak. Bilet satış işlemleri yolcuların Kovid-19 ile ilgili durumlarını tetkik etmek amacıyla Sağlık Bakanlığı bilişim sistemleri veri tabanı üzerinden HES (Hayat Eve Sığar) kodu ile gerçekleştirilecek. Sağlık otoritelerinin seyahat engeli koyduğu veya HES kodu alamayan kişilere bilet satışı yapılmayacak” dedi. YHT SEFERLERİ BAŞLIYOR 28 Mayıs’ta