Mobilya sektörü 2020’de hedefine ulaştı

MOSDER Başkanı Mustafa Balcı, zorlu geçen 2020 yılına rağmen hedeflerine ulaşan ve 2021 yılında da hedef büyüten mobilya sektörü için açıklamalarda bulundu.
Mobilya sektörü 2020’de hedefine ulaştı

Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Balcı, zorlu geçen 2020 yılına rağmen hedeflerine ulaşan ve 2021 yılında da hedef büyüten mobilya sektörü için açıklamalarda bulundu. Balcı “Geçtiğimiz yıl yurt içinde 50 milyarlık satış grafiğine ulaştık, yurt dışına ise 3.5 milyar dolar dolar ihracat gerçekleştirdik” dedi.

Aşılama çalışmalarının başlamasıyla birlikte Kovid-19’un yayılımının önüne geçilmesinde umut verici bir yol kat edildiğini açıklayan MOSDER Başkanı Mustafa Balcı, “2021 yılında sektör adına beklentimiz büyük. Ancak Türkiye ekonomisini domine eden sektörlerin başında gelen mobilya sanayimizin daha da güçlenebilmesi için yeni ve büyük yatırımlar yapılması gerekiyor” diye konuştu.

“Pandemide de gördük ki işletmelerimizin yenilik yapabilme, krizi hızlıca yönetebilme ve teknolojik alt yapı ile istikrarlı üretim yeteneği sayesinde sektörümüz ayakta kalabildi” diyen Balcı, şöyle devam etti: “İstanbul, Kayseri, İnegöl, Ankara, Hatay, Bolu gibi şehirlerimizde organize sanayi bölgelerimiz yer almaktadır ancak Türkiye’nin üretim potansiyeli açısından daha çok OSB yatırımına ihtiyaç vardır. Günümüzde katlı işletmelerin maliyeti daha yüksektir. Bu nedenle mobilya üretim merkezlerinde büyüme yatay yönde olmalıdır. Üretim merkezlerinin bir arada olduğu, alt yapı hizmetlerinin de bu merkezlere daha kolay yoldan ulaşabildiği ve mobilya sanayinde hizmet veren firmaların birlikte aynı sinerjide faaliyet gösterebilmelerinin önünü açmak için organize sanayi bölgelerine yönelik yatırım yapılmasını arzuluyoruz. İhracatta son 5 yıla baktığınızda her sene yükselen bir ivmeye sahip bulunuyoruz. Türkiye’de dış ticaret fazlası veren sektörlerin başında gelen mobilya sektörü adına gururluyuz. Bugün dünyada 200 ülkeye mobilya ihraç ediyoruz. Ar-Ge ve tasarım gücümüzle, katma değeri yüksek ürünlerimize dünyadan talep arttıkça bizim de koltuklarımız kabarıyor. Uluslararası rekabette yakın coğrafyamızda yer alan ülkeler bile artık bizden ürün alır konuma geldiler. Türkiye, yurt dışı pazarından daha çok pay alabilmek için sanayi tesislerini daha çok geliştirmek zorundadır. Önümüzdeki yıllarda giderek artacak yoğun talebi karşılayacak kapasiteye sahip, endüstri 4.0’a uyumlu son teknoloji ile donatılmış makine parkurlarına ve üretim merkezlerine ihtiyaç bulunmaktadır.”